Kodėl robotai turėtų lakstyti su kardais jei technologijos lygis, leidžiantis statyti lakstančius robotus, turėtų leisti būti išrasti daug geresnių ginklų? Todėl, kad kardai yra jėga, o ir niekam nereikia, geriausiu atveju, dar vienos pusėtinos šaudyklės. Hack and Slash čia ne tam, kad primintų tau kaip Quake II atrodė išleidimo metu. Hack and Slash yra skirtas robotų žudynėms.

Mūsų herojumi šį kartą yra robotukas HRT-1 – Heart, nes kūrėjams faina, kai robotų vardai išvystomi iš jų produkto kodo. Taigi, Heart yra naujausias daktaro Sympathic kūrinys, kuris spėja įveikti tik vieną apmokymų sesiją prieš prasidedant roboliucijai. Taip, roboliucijai – HRT-1 ir daugybę kitų robotų gaminančios korporacijos kokybės užtikrinimo sistema QuAsSy sukilo ir savo perprogramuotomis metalinėmis ordomis sunaikino žmoniją. Praėjo šimtas metų ir HRT-1 yra vėl surenkamas gamyklos gelmėse. Vienintelis jį vedantis dalykas yra traškančios ir subjaurotos Sympathic žinutės, pasiekiančios jį per kompiuterių terminalus.

Heart and Slash yra ne tik kapoklė su roguelike elementais, o netgi pakankamai elementari kapoklė. Yra mygtukas šokinėjimui, yra mygtukas vengimui (ridenimuisi) taip pat lengvos ir sunkios atakos. Sveikinu, susipažinai su žaidimo pagrindu! HRT-1 (ar kiti vėliau atrakinami robotai) naudosis visais šiais judesiais – nors aš labai tingėjau naudoti vengimą ir dažniau šokinėjau, kad prasiskinčiau kelią pro ordas priešiškai nusistačiusių robotų. Talentingi žaidėjai gal net atras ir įvaldys kiekvienam ginklui skirtas, bet ganėtinai paprastas kombinacijas!

Nelaimė yra tame, kad atsitiktinai generuojami lygiai gali greitai sugadinti mačą. Pirma kliūtis yra tame visad identiškame kambaryje, kuriame laukia kompiuterio terminalas ir trys ginklai ar roboto važiuoklės dalys. Priklausomai nuo tavo pasiekimų žaidime (ankstyvesniuose bandymuose), tu atrakinsi daugiau ginklų ir dalių žaidime. Nemaža dalis yra visoks šlamštas, kaip prie rankų tvirtinami peliai, naginatos, skydai ir taip toliau. Gal tau pasiseks ir pradėsi su kūju-raketa, gal pasiseks tokį ginklą rasti vėliau. O gal tiesiog gausi paprastą, jokio žalos elemento neturinčią geležtę ir turėsi kapoti žalios spalvos „surūdijusius“ robotus, kurie kaip tik atsparūs tokioms atakoms. Nėra teisybės po žaidimų saule!

Kita vertus, su pakankamu kiekiu entuziazmo ir smūgių galima įveikti bet kokį priešą (tik užknisa), o priešų eidami per atsitiktinai generuotus (ir dažnai labai panašius) kambarius sutiksime ne vieną. Na, kartais po vieną, kartais ir daugiau. Mažyčiai robotai dėžutės, liauni humanoidai, kartais nešiojantys šaudančius ginklus, dičkiai su įvairiais artimos kovos įrankiais, dar didesni robotai – ko tik panorėsi! Aišku, reikės pasistengti, kad išvengtum tokių bjaurybių kaip stambūs robotai su grandininiais pjūklais ar pagautum visus tuos skraidančius ir šaudančius (ar vienu atveju, bandančius tave pragręžti) robotukus. Bet žaidimas labai retai tave užsiundo gaujomis priešų ir tik kartais uždaro duris į kitus kambarius (kad nepabėgtum visų nenugalėjęs), tad pakankamai dažnai gali nešti muilą.

Kapodamas robotus tu kaupi varžtus, kurie galiausiai tampa dėžutėmis (turbūt galima sakyt,i kad kaupi XP, kuris tampa lygiais), kurios išeikvojamos tobulinant ginklus, tavo robotuką ar jo dalis. Klausimas, kaip robotukas yra tobulinamas atskirai nuo jo dalių, yra pakankamai atviras ir tikrai ne metafizinis, nes abejoju ar sielos nušvitimas leidžia šokinėti aukščiau. Kartais net liūdna leisti lėšas, kai turi prastus ginklus, tačiau neturi jokio užtikrinimo, kad vėliau rasi ką nors geresnio (pavyzdžiui, kūjį-raketą). Vienintelė paguoda tame, kad patobulinti ginklai atstato daugiau sveikatos, kai tu juos perdirbi!

Apskritai žaidimas turi nedaug problemų. Tikslingai siekiamas retro stilius yra malonus akiai, ypač kai turi mintyje, kad robotų dizainas yra visai neblogas. Pasiskųsti čia galima nebent iš žaidimo pusės, nes kai kurios bosų kovos atkabina kamerą nuo tavo robotuko ir pritaiso ją arenoje – visiškai kitaip, nei vyksta likusio žaidimo metu. Taip pat erzina ir tai, kad daug kartų pradėdamas žaidimą iš naujo tu turi vis iš naujo klausytis tų pačių profesoriaus žinučių, kurios dar ir pradžioje nebuvo tokios įdomios. Kiek pabosta ir tas anime stiliaus įkvėptas garso takelis – žmogui norisi įvairovės!

Heart and Slash yra geras lakstymo ir kapojimo žaidimas, kurio didžioji dalis problemų plaukia iš jo roguelike prigimties. Jei gali išjungti muziką ir pasileisti ką nors mielo ausiai ir širdžiai bei pakęsti nuolatinį bėgiojimą per pirmus du kambarius, tai yra žaidimas tau!