Geras tas apžvalgininko gyvenimas, net jei kartais tenka patirti ir absoliučiai nebaigtus žaidimus. Ir net ne tokius, kuriuos kokia AAA studija išleido pusiau iškeptus vien tam, kad paerzintų fanus ar pagerintų savo pardavimų statistiką. Mes čia kalbame apie pre-alpha stadijos gemalus, kurie turi žmogučio (ar, šiuo atveju, žaidimo) formą, bet iki viso produkto dar teks ilgokai palaukti. Aišku, aš dėl tokių dalykų kaltinu jus, žaidėjus – be jūsų entuziastingo dalyvavimo Early Access niekad nebūtų patapęs tikru dalyku – bet jei jau prisišnekėjau, kad apžvelgsiu WARTILE, tai niekur negaliu dingti.

WARTILE yra žaidimas apie vikingus ar bent kovas jų laikais. Ar man taip atrodo, ar mes dabar išgyvename šiokį tokį vikingų atgimimą, bent jau žaidimuose? Aišku, negaliu ir nenoriu skųstis. Kuo daugiau žaidimų apie dainius, keliautojus, prekeivius ir karius viename asmenyje, tuo geriau. Ypač jei pastarieji dar imtųsi pareigos rimtai supažindinti mus su jų kultūromis… Kita vertus, WARTILE yra žaidimas apie kirvio supažindinimą su priešo sprandu.

Tiksliau, tai primena stalo miniatiūrų žaidimą, kuris tuo pačiu metu yra ir paprastas stalo žaidimas, ir beveik tie holografiniai, animuoti šachmatai, matyti fantastiniuose filmuose (tarp jų ir Žvaigždžių karuose). Tu turi keletą figūrėlių, kurių tau nereikėjo surinkti ar nudažyti – jau privalumas, palyginus su realiu dalyku! Šios figūrėlės juda, kitaip sakant, šuoliuoja per mūšio lauką, suskirstytą į šešiakampius. Bent jau kol kas figūrėlių sveikata demonstruojama besikeičiančio dydžio blynu ant jų bazės, o iniciatyvos stulpelis taip pat juosia šį pagrindą. Gali būti, kad išsikepurnėjus iš alpha stadijos viskas atrodys kitaip!

Kitaip nei realiame gyvenime, figūrėlės atkunta ir pradeda judėti kai tik sutinka priešą. Kiekvieną ataką seka iniciatyvos stulpelis, rodantis, kada figūrėlė atliks kitą veiksmą. Viskas vyksta realiu laiku, tik visi miniatūrų veiksmai turi cooldowns. Žaidėjo atsakomybė yra keisti figūrėlių pozicijas, perkeliant jas į galbūt strategiškai patogesnes vietas (senai žinoma, kad kovoje visada nori būti aukščiau nei priešininkas) ar naudojant specialias galias, kurioms iškviesti leidžiami sukaupti taškai, sustiprinti gynybą, kad priartėtum prie to įkyraus lankininko, o gal pataupysi taškus, kad vėliau pagydytum savo žmogelius? Va apie tokius dalykus turi pagalvoti tikras vikingų karo vadas.

Ne veltui aš padariau palyginimą su stalo miniatiūrų žaidimais. Bent jau dabar tu prieš mūšį ar mūšius gali parengti savo karius. O tai daroma jiems įteikiant ginklus, aprangą ir panašiai. Visus šiuos dalykus reikia rasti mūšio lauke. Sakytum, paprasčiausi RPG elementai, tačiau vėl gi, tavo kariai vaizduojami kaip stalo gale sustatytos miniatiūros. WARTILE bent jau kol kas nekalba apie metažaidimą – tiksliau, apie tai, kad tu žaidi žaidėją, žaidžiantį vikingiškomis miniatiūromis – tad šią žaidimo pusę teks pražiūrėti. Šiaip ar taip, žaidimo stilistika yra tokia.

Grafiškai visa tai atrodo, ar bent jau žada atrodyti, neblogai – alpha stadijoje ganėtinai sunku pasakyti. Bendrai kalbant, modeliai nėra šlykštūs, o keletas žemėlapių, kuriuos matėme, yra kompetentingai padaryti ir visai atmosferiški. Jei dar tektų išvysti kokią kovą fakelų apšviestame kaimelyje, būtų visiškai smagu.

WARTILE yra žaidimas tiems, kuriems maga prikišti nagus prie SAGA, bet taip atsitiko, kad jie gyvena Lietuvoje, kur labai sunku įkalbėti ką nors žaisti ne Warhammer, Warmahordes, Malifaux ar Infity. Vikingai ar bent “tamsieji amžiai” atrodo daugiau įdomiau nei vėlyvieji viduramžiai ir aš laukiu pilno žaidimo pasirodymo.