View on YouTube

Kovo 17d „Steam“ pasirodė vienas iš beprotiškiausių veiksmo- vaidmenų (Action-RPG) žaidimų „Nier Automata“, kurtas studijos „Platinum Games“ ir išleistas „Square Enix“. iš vyrukų sukūrusių „Bayonetta“ „Metal Gear Rising Revengeance“ „Mad world“ aš daug tikėjausi. bet išlieka svarbiausias klausimas ar žaidimas tikrai vertas 60 eurų?

[PC versija]

Turiu paminėti, kad žaidžiau „Day-One“ versija iškart užmetęs fanų kurta, automatiškai atnaujinamą pataisa FAR, kurį padidina žaidimo našumą ir pašalina dvi esmines problemas:

• Ekrano nepritaikymo plačiaekraniams monitoriams
• Vaizdo intarpai 30 (dvigubai lėčiau nei pats žaidimas) kadrų per sekundę dažniu.

Taip pagerinamas portas, kuris palyginus su Arkham Kight yra šedevras ši pataisa yra prisegta žaidimo „Steam“ forume. Pasirodo kūrėjai nusprendė paslėpti tam tikrus nustatymus stipriai veikiančius žaidimą ir suteikiančius minimalų grafinį pranašumą, o pataisos kūrėjai leidžia žaidėjui juos susimažinti. Steam versija galima žaisti ir pereiti su klaviatūra ir pelę be jokių problemų aš taip perėjau žaidimą tris kartus ir pasiekiau 5 svarbiausias pabaigas.

[Siužetas]

„Automata“ veiksmas vyksta vienuolika tūkstantaisiais mūsų eros metais, o kyborgų/ androidų organizacija „Yorha“ jau kelis tūkstantmečius kaunasi su ateiviais dėl mūsų planetos gražinimo mėnulyje įsikūrusiai žmonijai. Tačiau, nei viena pusė negali paimti kitos ir taip jie kaunasi be galo be krašto. O mes žaidžiame už šios organizacijos agentus 2B ir 9S, kurie turi užduotį pašalinti reikiamus taikinius. Abu jie turi nepriklausomus dronus asistentus vadinamus podais, kurie padės kovos lauke.

Iš kosminės stoties nusileidus į žemę, mus pasitinka pasaulis primenantis filmą „Aš esu Legenda“, kuriame briedžiai ir kiti gyvūnai laisvai ganosi po žolėmis apaugusiais miestais, o didžiąją populiacijos dalį sudaro kyborgai ir robotai. O žaidime mes bandysime atsakyti į tokį retorinį filosofinį klausimą ar robotai žaidžią „mėlynąjį banginį“ ir ar jie iš tikrųjų gali turėti emocijas. Mes turėsime padėti kyborgams priklausantiems pasipriešinimui, kovoje su mašinomis ir laikui bėgant sužinosime apie vieną iš kelių sąmokslų.

[Žaidimo eiga]

„Automata“ pasaulis nėra toks didelis kaip „Fallout 3“, „MGS:V“ ar „Dragon‘s Dogma“, tačiau jame praleisite gana daug laiko ir tyrinėjimo nepertraukia krovimo langai. O kitaip negu „Dragon‘s Dogma“ čia mes galėsime joti gyvūnais, kurie ganosi aplinkoje. Kas padės pasiekti reikiamus taškus, prieš atrandant greitosios kelionės funkciją.
Pačiame žaidime nėra jokio automatiško išsaugojimo
perspektyvos keičiasi pakankamai dažnai, nes mes iš trečiojo asmens pasaulio tyrinėjimo pereisime į šonų slenkančią kapoklę ar bullet hell šaudyklę. Gausime pavaldyti ir milžinišką kovos mašiną, vietomis teks ir skaityti kaip vizualinę novelę.

Ištiesų Nier yra išlaikomas pakankamai įvairus ir suteikiantis žvilgsnį į tai kokių žanrų žaidimus mėgsta Nier kūrėjai. Bet iš dalies tai ir erzina, kadangi kiekviena kartą reikia persiorientuoti ir greitai.
Žaidimo kūrėjai „Platinum Games“ yra žinomi dėl išdirbtos kovos mechanikos žaidimuose „Metal Gear Solid: Rising Revengence“, „Bayonetta“ ir čia jie mūsų tikrai nenuvilią. Nors ginklų pasirinkimas nėra labai didelis, jie suskirstyti į keturias kategorijas:

1. Lengvuosius kardus
2. Sunkiuosius
3. Ietis
4. Kumščius

Kiekvieną iš ginklų kategorijų tinka, žaidėjo pasirenkam kovos stiliui, juos taip pat galima pagerinti
O aš pats per pirmąjį ėjimą pasirinkau ietis, kadangi jos per metrą nustumia robotus ir leidžią juos „suleisti“ pod‘o kulkoms ar spėti atsistatyti. Kad kovos nebūtų per daug sudėtingos jūs galite rasti podų atnaujinimų, kurie gali automatiškai atstatyti sveikatą ir sunaikinus kelis priešus gražinti 20 procentų gyvybės taškų. Jie tai pat gali padėti ir ne kovos lauke, su tinkamai priedais jums bus nurodytos geriausios žvejybos vietos, surasti visus daiktus žemėlapyje, žinoma galite juos ir išsiimti taip žaidimui suteikiant kinematografišką jausmą, be jokių gyvybės ar žalos stulpelių.

Prisijungus prie tinklo, žaidimo pasaulyje atsiras kitų žaidėjų kūnai, kurie parodys ar vieta sunki ir ar joje gali slėptis bosas. Šios kūnus jūs galite gražinti į bazę, taip gaunant naudingų atnaujinimų, gyvybės taškų ir pinigų arba jūs galite bandyti juos sutaisyti, kas leis jiems prisidėti prie kovos. Vienoje zonoje kūnų tiek daug, kad galima juos surinkti „Steam“ pasiekimui, kuris prašo bent 100. O bosų kovose, jie yra naudingi jeigu neturite gydomųjų daiktų, nes pilnai atstato gyvybės taškus. Techniškai šio žaidimo neprisijungus prie interneto žaisti negalima, nes jis naudoja „Denuvo“ anti piratinę sistemą.

Kaip ir kiekviename RPG žaidime čia bus užduočių, kurios nuo kitų žaidimų skirsis random faktoriumi, vienu metu, mes lydėsime Robotą- mergaitę, kitu bandysime sunaikinti keliasdešimt kartų už mus didesnį priešą. Kiekvienas questas turi ir savo apdovanojimų ir mažų detalių, dėl kurių įdomų sužinoti, kas laukia toliau, užduotys ir jas suteikiantys veikėjai yra pakankamai gerai apgalvoti, tad laikas praleistas jas vykdant per daug neprailgsta.
Man pereiti žaidimą su visais šalutiniais questais, per daug neskubant užtruko apie 14h valandų, tačiau reikia paminėti, kad norint pilnai pereiti žaidimą reikia jį pereiti ne vieną, ne du o visus keturis kartus, nes žaidime yra net 26 skirtingos pabaigos, kurios eina nuo A-Z. Tačiau svarbios tik nuo A-E, F ir toliau yra specialūs „game over“ ekranai, kurie realios vertės siužeto prasme žaidėjui nesuteikia. Gaunami už tokius sumanius veiksmus, kaip susisprogdinimą kosminėje bazėje, žvejybą vietoje misijų vykdymų ar smaguriavimą pagautu laimikiu.

Žaidžiant antrą ir trečią kartą pasikeis pagrindinis veikėjas, nes pirmą kartą mes žaidžiame už 2B, kadangi ji yra kovinis modelis ir gali nešiotis du ginklus, bei kautis su priešais. Žaidžiant antrą kart mes pereisime prie jos žvalgo partnerio 9s, kuris gali nešiotis tik vieną ginklą, tačiau turi gebėjimą nulaužti priešus ir juos susprogdinti, prisėlinę galėsime juos ir užvaldyti. Taip pat atsiras ir questų, kurių nebuvo žaidžiant pirmą kartą. Kaip tik žaidžiant trečią ir ketvirtą kartą pasidaro žymiai įdomiau, kadangi praplečiama siužetinė linija ir atskleidžiamos visos paslaptys.

[Valdymas]

tiems kuriems patinka 2B užpakaliukas su mygtuko B pagalba, galima pašalinti sijoną, o žaidžiant su 9s galima pamatyti, kad po šortais jis turi dar trumpesnius šortus.
Taip pat su labai lėtai judinant pelę, galima paglostyti podą, kuris teigiamai atsilieps į jūsų reiškiamus jausmus.

[OST]

Vienas iš dalykų, kurio tiesiog negalima nepaminėti, tiesiog Dievų siustą dovana žinoma kaip „Nier Automata“, garso takelis pagerinantis visą žaidimą. Muzika atmosferiška ir tinkanti prie niūrokos žaidimo nuotaikos, o priklausomai nuo veiksmo keičiasi ir įvairios melodijų variacijos. Labiausiai man patiko sukilėlių stovyklos muzika ir tam tikros Peaceful Sleep variacijos.

[Finalinės mintys]
Atvirai galiu pasakyti tai, kad „Nier Automata“ yra vienas iš unikalesnių 2017 žaidimų ir nors jis turi šiokių tokių bėdų, tačiau dėl fanų sukurtų modifikacijų jos lengvai išsprendžiamos. Žaidimas stiprus grafiškai, žaidimo eiga ir siužetu, tad aš manau, kad jis vertas visų pinigų, vien dėl turinio gausos ir dieviško garso takelio. Taip galiu pasakyti tai, kad šį žaidimą galima žaisti ir nežaidus kitų serijos dalių. Aš pats perėjau A-E.