Zombiai yra vienas labiausiai nuvalkiotų pastarojo meto dalykų – ir kaip nebus, kai kompiuterinių žaidimų kūrėjai taip smarkiai nenori su jais daryti ką nors kūrybingo. Yra krūvos FPS ir kitokių šaudyklių su zombiais, kurios yra mažiau gyvybingos nei šie svirduliuojantys, besieliai padarai. Space Pirates and Zombies, žaidimas apie kosminius laivus, jau nuo pat pradžių turėjo kitokį ryšį su zombiais. O kaip kūrėjams sekėsi su antraja žaidimo dalimi?

SPAZ 2 tęsia istoriją, pradėtą savo pirmtake. Zombiai nugalėti, už jų slypintis, visatą amžium lenkiantis blogis sutriuškintas, o senoji vyriausybė sugriauta. Išdavikas kapitonas (spoiler alert) susprogdintas. Likusi įgula dabar keliauja tarp žvaigždžių naujoje geldoje (senają ištiko… problemos) ir bando išnaikinti paskutinius zombių likučius. Aplinkui juos kuriasi naujos frakcijos ir civilizacijos. Bet ne viskas taip paprasta šaltame kosmose ir pavadinime esanti “Z” raidė žada zombių sugrįžimą.

SPAZ2 yra smarkiai pasikeitęs žaidimas. Dabar tai trečio asmens (laivo valdymo) šaudyklė, o laivai yra konstruojami iš 2D plokštumoje dėliojamų modulių. Tavo valdoma flotilė sumažinta iki mažyčių iškviečiamų laivelių, kuriuos už mūšio ribų gali lengvai atstatyti. Mūšio lauke – vis dar egzistuojančiame 2D plokštumoje – resursų rinkimas nebėra toks svarbus kaip laivo modulių numušinėjimas nuo priešininkų. Tuo tarpu strateginiame žemėlapyje tu laisvai keliausi tarp sektorių, rinksi resursus iš jų generavimo taškų, draugausi (arba ne) su frakcijomis ir šiaip būsi pašlemėku.

Iš karto pasakysiu, kad man nepatinka žaidimai su laisva ar apylaisve laivų konstrukcija. Galactic Civilizations tai daugiausiai yra kosmetinis dalykas ir todėl visiškai betikslis, jei nežaidi su kitais žmonėmis. SPAZ2 apsimetinėja, kad laivo centrinių (ginklų neturinčių) modulių išdėstymo tvarka yra svarbi dėl visokių veiklos bonusų, o ginklų modulių pasirinkimas yra svarbūs dėl šaudymo arkų, bet super didelės svarbos nėra. Susirask ginklų tipus, kurie tau veikia geriausiai, pasistatyk laivą, kuris atrodo kaip galima maloniau (2D LEGO prigimtis niekad neleis laivui atrodyt gerai) ir visad stenkis taranuodamas numušti priešo variklius.

Bent jau aš taip dariau, bet pusė mano šlapių sapnų yra apie Warhammer 40K Imperijos laivus iš Battlefleet Gothic ir jų nuostabius, taranavimui pritaikytus priekius (forštevnius – štai ir išmokom žodį, kurio nei ištarsi, nei prisiminsi).

Pagrindiniai resursai, renkami žaidime, yra metalas, Rez (tamsioji, su zombiais susijusi energija, naudojama kaip kuras) ir klonai (įgula). Visi jie vienaip ar kitaip funkcionuoja kaip valiuta, ir daugiausiai yra renkami iš kosmose išsimėčusių taškų, periodiškai generuojančų resursus. Jei sugebi išlaukt, kol taškas prisipildys pilnai, gausi dvigubai daugiau! Kita vertus, nepatartina turėti per daug įgulos ar per mažai kuro. Tačiau ekstra įgula yra viena vertingiausių valiutų, tad ją drasiai gali iškeisti pirkdamas naujus modulius kosminėse stotyse (o daugiau pirkti kaip ir nėra ką).

Stotys vienaip ar kitaip priklauso kokiai nors frakcijai (pavyzdžiui, tavo, jei esi pakankamai toli kampanijoje ar laisvajame režime) ir jų meilė tau priklauso nuo bendro frakcijos prielankumo ir individualaus kapitono, kuriam proklauso ta stacionari gelda, nuotaikos. SPAZ2 bando primesti, kad kiti kapitonai yra asmenybės ir ilgai prisimena skriaudas ar gerus darbus, bet praktiškai, jei neužsiimsi piratavimu, tai ir gyvensi patogiai. Sunkiau bus nebent bandant samdyti pilotus į savo frakciją.

O draugiški pilotai yra labai svarbus dalykas, nes prisakęs vienam jų tave sekioti turėsi garantuotą paspirtį mūšiuose. Kai žemėlapyje susiduria du laivai, dar keletą sekundžių prie mūšio prisijungti gali norintys ir spėjantys priskristi aplinkiniai kapitonai (iki 4 kovotojų viename mūšyje). Tada viskas persikelia į mūšio žemėlapį (pilnai 3D, nors veiksmas vyksta ploštumoje), kur jau ir sprendžiami nesutarimai. Specifiniuose mūšio žemėlapiuose tu ir naikinsi kosmines stotis – jos, priklausomai nuo išsivystymo lygio, turės ir ginančius laivelius, ir kartais net tikrus laivus (patartina juos sunaikinti toliau nuo bazės).

Vienas keistesnių mūšio aspektų yra tai, kad laivai turi užsitaisyti. Žaidime laivai tariamai išnaudoja kuro elementą, kuriam pasibaigus reikia jį išmesti ir surenkant energiją iš aplinkos surinkti naują. Žaidusieji Mass Effect 2 bus jau patyrę panašius nevykusius paaiškinimus, kodėl naujoje žaidimo dalyje atsirado amunicija-ne amunicija. Laimei, SPAZ 2 tai nėra resursas, o tik laiko tarpas iki vėl galėsi šaudyti. Daug didesnė problema yra su skydais ir jų nenoru atsikrauti protingu greičiu. Kita vertus, gali skydus trumpam padaryti nepramušamus, o tai, suderinus su turbo pagreitinimu, leidžia taranuoti kaip profesionalui!

Beje, nukritusius modulius galima prie laivo prijungti ir mūšio metu, tačiau laivas turi atskirą gyvybės ir šarvų takelį, kurį galima užlopyti tik renkant kartais mūšio lauke pasirodančius artefaktus.

Iš techninės pusės žiūrint, posūkis į 3D nevertas tų pastangų. Negražūs moduliniai laivai pakeitė tuos nuostabaus 2D stiliaus (primenančio Gratuitous Space Battles, Weird Worlds: Adventures In Infinite Space, Stars in Shadow ir kitus geresnisu 2D kosminius žaidimus) laivus iš pirmojo žaidimo, o tie pinigai būtų buvę geriau išleisti užsakant veikėjams normalesnius portretus. Sprogimai ir šūviai atrodo gražiai, kaip ir kosmosas bendrai, tačiau padaryti gražų kosmosą nėra labai sunku. Iš garsinės pusės pasižymi pilnai įgarsinti dialogai, tačiau žaidimas taip smarkiai stengiasi būti nerūpestingas ir nepagarbiai šmaikštus, kad smarkiai persistengia ir labiau erzina nei džiugina.

Space Pirates and Zombies 2 yra prastesnis pirmojo žaidimo sūnus. Tiek mūšiai, tiek bendra kampanija šį tą prarado, o visi 3D efektai yra visiškai bereikalingi laikais, kai auditorija yra puikiai pasiruošusi priimti 2D žaidimus. Aišku, jei patiko pirmasis žaidimas, gal patiks ir šis. O aš tuo metu jaudiniuos dėl būsimo Star Control žaidimo, kuris irgi bus daromas 3D, kas mane labai neramina.