Per praėjusius metus Runescape pasikeitė 180 laipsnių. O visos žaidimo revoliucijos prasidėjo maždaug prieš 11 mėn., kai prasidėjo „Jagex“ kova su Runescape(toliau naudosiu „RS“ trumpinį) žaidimo pinigų pardavinėtojais. Po garsiųjų atnaujinimų buvo panaikinta galimybė kovoti prieš kitus žaidėjus Vilde, kovoti dėl didelių pinigų sumų Duel arenoje, bei perduoti didelį pinigų kiekį kitam žaidėjui negaunant iš jo panašaus pinigų kiekio.

Dėl tokių „drąsių“ atnaujinimų žaidime sumažėjo žaidėjų skaičius, o ypač įdomumas, nes Vildo alternatyva – „Bounty Hunter“ nė trupučio neprilygo originalui.

Negana to, po kelių savaičių išleistas „Bounty Hunter“ papildymas, kuris panaikino komandinį rėžimą ir sumažino „BH“ pasaulių skaičių iki 4 ar 5, pavertė pagrindinę PVP sistemą ir aš, prisidėjęs prie daugumos „PK-erių“, mečiau šį žaidimą, kadangi lygių kėlimas nesuteikia tokio jaudulio, kaip kovos su draugais prieš kitas kelių žmonių komandas(ech, geri laikai buvo).

Situacija visiškai pasikeitė šį rugpjūtį, kai „Jagex“ pranešė apie naujos PVP sistemos įdiegimą. O po kelių valandų po pranešimo visi RS forumai buvo per pildyti temomis ir komentarais apie tai.

Buvo įvairių spėlionių susijusių su PVP. Pvz. viename forume kažkas rašė, kad nužudžius žmogų gausi pistoletų ar automatų. Laimei, šio forumiečio spėlionės nepasitvirtino.

O šių metų spalio 15 d. „Jagex“ pagaliau išleido „PVP Worlds“!!!

Pirmiausiai išbandžiau nemokamus PVP pasaulius, likau sužavėtas, nors yra keli trūkumai, kurių seniau nebuvo. Na, bet pirmiau apie gerąją pusę.

Pirmoji – galimybė išbandyti savo jėgas prieš kitus žaidėjus ir su jais kovoti „till Death”.

Kaip ir seniau, nugalėti priešą yra labai sunku, nes pagrindinės kovos vyksta miestuose, o įbėgus į banką po 10 sekundžių priešo pulti nebegali. Mano nuomone, nemokamuose pasauliuose turėtų duoti bent 30 sek., deja, kūrėjas ne aš.

Kita geroji pusė – nužudžius priešą gauni daiktų, kurių vertė apyligė priešo daiktų vertei, bei jūsų kovos lygių skirtumui(gauti daiktai priklauso ir nuo kitų kriterijų, bet minėtieji du – svarbiausi). Kitą vertus, mokamuose pasauliuose gali užmušti priešą, turintį apie 1 milijoną, o gausi tik 100 tūkst.

Galiausiai, žmogui mirus gali gauti „Corrupted dragon“ daiktų, kurių kaina milžiniška, bet už milžinišką kainą gauni ir milžinišką pranašumą kovoje. Deja, šie daiktai neturi specialių atakų, kurias turi paprasti dragon ginklai.

Visi geri dalykai kada nors baigiasi, todėl laikas apžvelgti blogąsias PVP pasaulių puses.

Pagrindinė – lengvas pabėgimas iš kovos. Nemokamuose pasauliuose turint truputį gyvybių ar maisto galima įbėgti į banką ir tu jau saugus. Kitas būdas – teleportacija, ją atlikti galima bet kada, o mokamuose pasauliuose yra „Teleblock“ burtas, kuris neleidžia priešui teleportuotis 5 minutes, kurių kovai pilnai užtenka.[Atnaujinta:Jagex mūsų pasigailėjo, todėl Teleblock jau galima naudoti ir nemokamiems žaidėjams]

Kitų blogybių bent jau aš nelabai radau. Nebent Mokamų pasaulių Faladoras pilnas žmonių su DDS, kurie tik trukdo normalioms kovoms, bei tikisi gauti daiktų su greita ataka(matyt nežino, kad reikia turėti bent 75 tūkst., kad gautum normalių daiktų, o DDS vertė apie 30 tūkst.).

Šiais metais buvo ir svarbus atnaujinimas, prie kurio jau visi priprato ir užmiršo – naujoji grafika.

Pirmą kartą apie artėjantį grafikos atnaujinimą („Jagex“ pavadintą „HD“) buvo pranešta prieš porą mėnesių nuo HD pasirodymo. O apie nauj. grafiką buvo diskutuojama ne mažiau nei apie PVP pasaulius.

Iš keleto pateiktų foto labai didelio skirtumo nuo senosios grafikos nebuvo, bet pasirodžius HD, bent aš likau patenkintas.

Grafika nebuvo tokio lygio kaip „Konano“ ar „Warhhamerio“. Kitą vertus, vienodai atrodančių MMORPG niekas ir nenori, o „Jagex“ sugebėjo sukurti originalią ir savitą žaidimo aplinką.

Kai kurie miestai ir vietovės ypač pasikeitė. Vienas ir pavyzdžių būtų Morytania. Ši vietovė, dėl tamsios aplinkos ir daugybės pelkių man niekada nepatiko, o atsiradus HD, ji tapo dar šiurpesnė, realistiškesnė, bei tamsesnė.

Kalbant apie tamsos ir šviesos efektus žaidime, jie labiausiai pakeitė aplinkas, o ypač – požemius. Asmeniškai aš, šviesos efektus laikau išjungtus, nes visi požemiai tapo per tamsūs, o vykdant quest‘us, kuriuose reikia rasti kokius mažus jungiklius ar pan. menkas apšvietimas niekada nėra labai naudingas, o ką jau kalbėti, jeigu quest‘e dar ir monstrą nužudyti ar surasti reikia. Trumpai tariant, šviesos/tamsos efektai trukdo žaidimui.

Kalbant apie monstrų išvaizdą, jie tapo „Gražesni“, bet esminių pasikeitimų nemačiau. Tiesiog detalesnė išvaizda, nes senosios grafikos monstrai atrodė kaip pagaminti iš plastilino.

Užtat žmonių išvaizda žymiai pagerėjo. Veikėjai tapo lankstesni ir judresni. Kūno ir galūnių išvaizda nelabai atsinaujino, o galvos – nė neprimena senosios: plaukai turi daugiau atspalvių, akys, nosis, o ypatingai burna tapo panašesnė į tikro žmogaus. O emocijos gerokai patobulėjo. Dabar kai juokiesi – tai matosi; kai liūdi – irgi aiškiai matysi, kad liūdi.

Pabaigai galėčiau pridėti tik tiek, kad šie atnaujinimai sugražino dvasią į žaidimą. O ir bot‘ų, bei žaidimo pinigų pardavimų nebėra. Toks jau tas MMORPG žanras: vieną dieną sulauksi siaubingo atnaujinimo, o kitą – jo pataisos su papildomais „navarotais“.