Pašėlęs susišaudymas

2004-aisiais metais pasirodė legendinė šaudyklė „Half-Life 2“ kartu su „Counter-Strike: Source“ vienoje pakuotėje. Žinoma, „Counter-Strike“ gerbėjai greičiausiai vėl apsidžiaugė, kadangi gavo savo mylimą žaidimą, tik nauju pavidalu. O štai „Half-Life“ gerbėjai gavo „Half-Life 2“, tačiau tai tik vieno žaidėjo žaidimas, kuris kaip ir daugelis kitų, turintis pabaigą. „Half-Life“ gerbėjai norėjo kažko daugiau, kažko panašaus į „Counter-Strike“ tik „Half-Life“ pasaulyje. Ir gavo. Kiek vėliau po „Half-Life 2“ pasirodymo jie gavo internetinį žaidimą „Half-Life 2: Deathmatch“, ir už tai reikia dėkoti „Valve“ kompanijai, kuri atsižvėlgė į žaidėjų norus ir nepasitenkinimą.

„Half-Life 2: Deathmatch“ nėra naujas žaidimas, jis pasirodė truputį vėliau nei pasirodė „Half-Life 2“, tačiau dar dabar serverių skaičius siekia kelis šimtus. Kartu su „Half-Life 2: Deathmatch“ pasirodė „SDK“ įrankiai, leidžiantys modifikuoti patį žaidimą ir kurti naujus žemėlapius. Pats „HL2: Deathmatch“ iš pradžių teturėjo du pagrindinius žemėlapius – dm_lockdown ir dm_overwatch (mano mėgstamiausias), tačiau fanai jau spėjo prikurti begalę žemėlapių, todėl vietos kautynėms tikrai visiems užteks.

„HL2: Deathmatch“ turi išties patogų meniu ir tikrai panašų į „CS“. Patogūs filtrai leidžia patogiai surušiuoti serverius kaip tik jums patinka, galite surušiuoti pagal žemėlapį, žaidimo tipą ir net regioną. Žaidimas mums siūlo du žaidimo režimus: Deathmatch, kur kiekvienas kaunasi už save, bei Team Deathmatch, kur sprogdinasi dvi priešiškos komandos. Tiesa, dar yra kažkokie Roleplay serveriai, aišku tai jau primodinti serveriai, o ir tokiuose serveriuose žaidėjai daugiau tarša mikrofonu nei žaidžia. Nuo tokių tik ir norisi bėgti kuo toliau. Aišku, žaidėjai mėgsta šnekėti, bet kas per daug – tas nesveika. Galite sukurti ir savo serverį, nustatyti sąlygas, žemėlapį ir žaisti.

Prisijungus prie žaidimo galime kautis už vieną iš kovojančių pusių (jei režimas yra Team Deatmmatch): sukilėlių arba susivienijimo pajėgų. Kiekvienas žaidėjas pradžioje gauna pistoletą, SMG automatą, kurio kulkas išlaidome vos prisijungus, porą granatų ir aišku gravitacinį ginklą bei laužtuvą. Susivienijimas vietoj laužtuvo gauna elektros lazdą, todėl pasitaikius progai galėsite pakratyti sukilėlius elektra. Ginklai lyg ir nieko ypatingo, tačiau štai gravitacinis ginklas tikrai išsiskiria iš visų. Galime pritraukti praktiškai bet kokį daiktą ir jį sviesti tiesiai į priešininką. O čia daiktais mėtytis mėgs visi, todėl tik ir reikia saugotis, kad per galva negautum su unitazu. Kartais bandai kur pralysti pro duris su gravitacijos ginklu ir pritrauktu kokiu daiktu, taip ir užkemši praėjimą. Arba pats užstringi su visais daiktais. Štai aš bandžiau su stalu pralysti, bet nepavyko. O mane nušovęs priešininkas turbūt ir pagalvojo: ko tu ten su tuo stalu lindai, jei vistiek nepralysi. Tai dabar ir vengiu kažkur lysti su gravitacijos ginklu. Jau geriau eiti su SMG automatu arba dar geriau, kur nors žemėlapyje susirasti tikrai gerą ginklą, arbaletą (taip, tikrai šaunus ginklas), RPG arba revolverį. Blogiau kai prieš tave bėga priešininkas su kokiu RPG, va tada tai jau bėk, stauk ir šauk kuo tik turi. Jei kovos metu žūstate, žaidėjui iškarto daromas „respawn“ ir galite toliau tęsti kovą.

Žaisdami Team Deathmatch komandinio žaidimo nesitikėkite. Nea, to nebus. „Counter-Stikre“ žaidime bandoma daryti kažkokias taktikas, veikti kaip komanda, bet „HL2: Deatmmatch“ žaidime apie tai galite tik pasvajoti. Visi čia šaudysis kaip pašėlę ir tik bandys pasitaikius progai ant tavęs užmesti unitazą ar šiaip kokią kėdę, automobilį ar prakiurusį ratą. Retkarčiais pamatysime ir gyvybių ar šarvų paketus besimėtančius ant žemės, kurie vargei ar padės ilgėliau išgyventi šiame paklaikusiame mūšyje. Jei norite žaisti paprastą Deathmatch režimą geriau eikite ten, kur mažiau žaidėjų, nes didesnės kovos mano manymu labiau pritaikytos komandoms.

Žaidime viskas veikia „Source“ variklio pagrindu, tai reiškia, jei veikė „Half-Life 2“, vadinasi veiks ir „HL2: Deathmatch“. Du pagrindiniai žemėlapiai yra perkelti iš originaliojo „Half-Life 2“ žaidimo, pirmasis dm_lockdown yra kalėjimas Nova prospekte, uždaromis erdvėmis, antrasis dm_overwatch atviresnis, nes tai jau City 17 dalis, pritaikyta tinklo režimo kovoms. Šiame žemėlapyje matysime ir susivienijimo pajėgų citadėlę. Įspūdingas reginys, kuriuo pasigrožėti abejoju ar pavyks žaidžint „HL2: Deathmatch“.

„Half-Life: Deathmatch“ tikrai linksmas ir greitas pasišaudymas tinkle. „Steam“ sistemoje žaidimas kainuoja visai nedaug 4,99€. Kai kurie žaidimą gali gauti ir visiškai nemokamai. Turbūt iškyla klausimas kaip ir kodėl? Ogi paprastai. Žaidimas nemokamai šiuo metu pasiekiamas visiems Nvidia ir Ati vaizdo kortų turėtojams. Galbūt ši tinklo šaudyklė jūsų neįtrauks kaip daugelis kitų tinklo šaudyklių, bet pabandyti tikrai verta. Juolab tai tikrai puiki dovana nuo „Valve“, ypač „Half-Life“ serijos gerbėjui. Iki tol jiems reikėjo tenkintis „CS“. O dabar jie turi ir savo tinklo žaidimą, kuriame gali nevaržomai šaudytis.