Iš žurnalo PC Klubas 2007/06. Autorius: Bogardas

Net neskaitę nė vieno šio aprašymo žodžio, daugelis žaidėjų, praleidusių begales bemiegių naktų prie „Elder Scrolls“ serijos žaidimų, supras, kad kūrėjai „užmetė“ dar kelias bemieges naktis (o „hardcore“ žaidėjams — kelias valandas), praleistas prie pirmojo (neskaičiuojamt „praplėtimukų“ rinkinio „The Knights Of the Nine“) ir turbūt vienintelio „Elder Scrolls IV: Oblivion“ papildymo „Shivering Isles“.

„Elder Scrolls IV: Shivering Isles“ žadėjui suteikiama galimybė tapti šiek tiek kuoktelėjusio (bene stipriausiai „sukaltas“ personažas visoje „Elder Scrolls“ serijoje) Šiveringo salyno valdovo Sheogorath patikėtiniu bei apginti susidvejinusią jo karalystę Mania ir Dementia.

Papildymas „Shivering Isles“ visiškai integruotas į pagrindinį žadimą „Elder Scrolls IV: Oblivion“. Žaidėjui suteikiama teisė tęsti žadimą su jau „užgrūdintu“ veikėju arba susikurti naują ir vystyti jo sugebėjimus Šiveringo salyne. Praplėtimas suteikia apie 35 valandas pakankamai galingo veiksmo užtaiso (niekur neskubant ir mėgaujantis visomis praplėtimo suteikiamomis gėrybėmis malonumą galima pratęsti ir iki poros gryno žaidimo dienų).

Nieko nenustebinsime: norint žaisti „Shivering Isles“, kompiuteryje turi būti įdiegtas ir originalusis žaidimas „Oblivion“. Taip pat reikėtų pabrėžti, kad „Shivering Isles“ veiksmas neprasideda tik įdiegus praplėtimą į kompiuterį. Žaidimo kūrėjai taip jau pasistengė, kad „susigrūdus“ praplėtimą į kompiuterį susidaro įspūdis, kad jis visada buvo žadime, tik jo niekas nepastebėjo :). Po apytiksliai 24 žaidimo valandų (įdiegus praplėtimą) žaidėjui suteikiama informacija apie paslaptingas duris, atsiradusias Niben Bay salelėje. Aktyvavus šias duris, kaip ir visuose kituose „kvestuose“, žaidėjui suteikiama galimybė pasirinkti nauja „kvestą“ ar tęsti jau pradėtą žaidimą. Vos pasirinkus naująjį, žaidėjas teleportuoajamas į Shivering salas ir pasideda praplėtimo „Shivering Isles“ nuotykiai.

Persikėlus į Šiveringo salas, žaidėją pasitinka valdovo Sheogorath patikėtinis Haskellas, kuris papasakoja visą istoriją ir pasiūlo priimti iššūkį, tapti salų užkariautoju.

Neatskleidžiant visos papildymo istorijos, galima pasakyti tik tiek, kad žaidėjui nesuteikiama galimybė iš karto tyrinėti Shivering apylinkių, tik užduodamas nedidelis egzaminas — išsiaiškinti Vartų į Šiveringo salas sargo silpnąsias vietas ir jį nugalėti. Vos nugalėjus šį sargą (nors iš pradžių pasirodys, kad tai padaryti labai sunku, tačiau galų gale paaiškės, kad užduotis nėra labai sudėtinga), žaidėjui nurodoma tuojau pat prisistatyti naujam darbdaviui Sheogorath, pildyti pačias įvairiausias jo užgaidas („kvestus“).

„Kvestų“ įvairovė pakankamai didelė: nuo susidūrimo su pačiu savimi (iš tiesų viena sudėtingiausių užduočių — nugalėti tokio pat „išsilavinimo“ veikėją su tokias pat ginklais, kokius turi ir pats žadėjas) iki paprasčiausių vagysčių pasitelkiant visus „Oblivion“ įgytus sėlinimo įgūdžius.

Be tikrai įdomios ir šiek tiek maniakiškos žaidimo papildymo fabulos (į kurią, kaip minėjau, nesigilinsime :)), „Shivering Isles“ žaidėjui siūlo ir vizualių gėrybių, į kurias tikrai miela paganyti akis. Šiveringo salos yra padalintos į dvi dalis — Mania ir Dementia — tai puikiai matoma ir vizualiai: Mania šviesus ir tviskantis milžiniškų grybų ir į juos panašių „šakningų“ medžių kraštovaizdis (beje, kažkuo labai panašus į Morrowindo miškinguosius kraštovaizdžius), tuo tarpu Dementia yra tamsi ir slegianti pelkė. Šiveringo salų požemius, vizualia prasme, taip pat būtų galima paskirstyti į dvi dalis: klaustrofobiškus šaknimis išraizgytus tunelius arba apgriuvusias katakombas, beje, įspūdingiausiai viskas atrodo, kai šie dviejų tipų požemiai persipina.

Žaidimo papildymas taip pat gali pasiūlyti daugybę naujų bei įspūdingų monstrų. Vietoje jau spėjusių įgristi PRG žadimuose įvairių orkų ar goblinų žaidėjų ginklams ir destrukcijos burtams suteikiama galimybė pasirodyti prieš šnarančius ir į medžius panašius Gnarlsus, driežus–protingais–veidais Grummites, blizgančius ir į kristalo luitus panašius Tvarkos riterius ir daugybę kitų bestijų. Jei žaisdami „Oblivion“ netaupėte pinigų ar neįvaldėte ginklų įkrovimo burtais įgūdžių, galite pasigailėti, nes visas papildymo bestijas nudobti su paprastais ginklais yra gana sunku, o su burtais patobulintais ginklais tai padaryti kur kas lengviau (kartais žaisdamas „Shivering Isles“ pagalvodavau, kad papildymas „Knights of the Nine“ buvo tyčia išleistas prieš „Shivering Isles“, kad žaidėjas galėtų pasipinigauti).

Dar lyg ir galima būtų apžvelgti smulkius papildymo trūkumus, kurie nors ir nekrenta labai stipriai į akis, tačiau trukdo „Isles“ priskirti prie tobulų papildymų. Bendro įspūdžio jie nė kiek nepakeis, o ne tokių rimtų RPG gerbėjų jie net nebus pastebėti, tad paminėsiu tik vieną, kuris galbūt labiausiai krito į akis: žadimo papildyme beveik neliko smagiausio PRG elemento — pagrindinių įgūdžių stiprėjimo…:( Taip, visa įgūdžių sistema veikia: kuo daugiau naudojamas vienoks ar kitoks įgūdis praktikoje, tuo labiau jo lygis kyla, tačiau žaidime tai beveik nesijaučia… Vienodai lengvai galima bus žudyti priešus, kurie lengvai žudomi ir sunku bus su priešais, kuriuos įveikti tikrai sunku. Kita vertus, vargu ar žadimo praplėtimas yra skirtas gerinti savo įgūdžius. Juos žaidėjai turėjo tobulinti žaisdami pagrindinį žadimą „Oblivion“. Tačiau tikrai būtų smagu įgauti nors vieną naują įgūdį, kurį būtų galima tobulinti žaidžiant praplėtimą.

Baigdamas galėčiau pasakyti, kad „Shivering Isles“ tiesiog užprogramuotas sėkmei, kadangi vargu ar įmanoma sukurti blogą praplėtimą žaidimui „Oblivion“ (nors ir kaip kūrėjai stengėsi tai padaryti leisdami į dienos šviesą niekinius „papildymukus“ iki „Knights of the Nine“ ir „Shivering Isles“ išleidimo :)). Visiems žaidėjams, kurių kompiuteriuose dar tūno „Oblivion“ žadimas, tiesiog privalu įsidiegti ir „Shivering Isles“, kadangi 30–40 valandų smagaus veiksmo tiesiog garantuota.

Pirmas įspūdis

Na, lyg ir įsidiegiau aš tą praplėtimą… Kur, po galais, naujovės… 7.0

Idomumas

Šiek tiek beprotybės, šiek tiek paranojos, šiek tiek sveiko humoro… Tikrai įdomu… 8.2

Grafika

Vienareikšmiškai: gražu, įvairu ir veiksminga… 10

Garsas

Vėl vienareikšmiškai: gražu, įvairu ir veiksminga. O Sheogorath įgarsinimas vertas atskiro įvertinimo — aplodismentų stovint. 10

Valdymas

Perfrazuojant patarlę „Kaip pasiklosi, taip ir išsimiegosi“ — „Kaip susikonfigūruosi, taip ir žaisi“ :). Standartų standatas. 10

Bendras

Puikus produktas, tačiau netobulas… 9.1