Jūs laukėte? Ne, jūs tikrai laukėte? Gerai, tik pasitikslinau.:)

Šimtai tūkstančių žmonių kasmet laukia kol pasirodys sportinių žaidimų korifėjaus EA kasmetinė duoklė rinkai. Čia būtų galima paminėti tokias serijas kaip Fifa, NHL, Madden, krūva įvairaus tipo menedžerių ir žinoma NBA. Šie metai nieko neišskirtini. Na gal tik tuo, kad EA šiemet žaidėjams žadėjo pateikti keletą naujienų. Bet gal apie viską nuo pradžių…

Eilinė žaidybinė situacija

Negalėčiau sakyti, kad šis žaidimas buvo tas, kurio labiausiai laukčiau. Greičiau priešingai. Bet tai nereiškia, kad esant galimybei aš šį žaidimą praleisčiau. Taigi mano kompiuterio cd draive jau ūžia NBA diskas, lėtai didėja procentas stebėtinai kukliame instaliacijos lange. O mano mintys apie tai, ką mes visi jau žinome: tritaškių konkursas, DËJIMØ KONKURSAS, „Freestyle control“…

Viskas instaliuota, „start now?“. „Yes“.

Štai. NBA užsikrauna. Ir užsikrauna greičiau, nei aš tikėjausi, man pasirodė, kad šis NBA serijos žaidimas savo kompiuterio resursų reikalavimu yra net kiek kuklesnis už savo metais, dviem vyresniuosius brolius. Atsidūręs meniu, neturiu jokių šansų pasiklysti: Play now…. Game modes…. Freestyle challenge…. Pala?? Oooo… Yra racijos.. Nieko dar sugrįšim. Pirmiausia aš noriu išmėginti… Štai „Slam dunk school“. Pradedame aišku nuo basics. Čia visai linksma, nors dar nelabai suvokiu, ką daryti, bet pakankamai greit pradeda aiškėti (tarp kitko, „You have to be moving to start a gather“ arba „Press your gather button“ nė kiek nepadeda). Na gerai, įdėjau aš tuos basic dėjimus, kas toliau? O toliau man siūlo mokytis „Alley-oop“. O čia galiausiai ir išlenda mano būties ironija – iš pat pradžių man draugiškai pasiūlo spustelti savo dešinę analoginę svirtį į bet kurią pusę. Smagu, turint omeny, kad mano klaviatūra be analoginės svirties. Nemanykit, kad taip lengvai nuleidau rankas. Ne… Išbandžiau viską, nuo įvairių klavišų spaudinėjimo, jų derinių iki bandymo (vieną naktį maniau, kad jau pergudravau) perprogramuoti Freestyle klavišus. Bergždžiai.

Taigi galiausiai palikęs šį režimą galutinai neištirtą einu prie kitų. Paliksiu jį kitų autorių, turinčių konsoles arba bent analoginę vairalazdę teismui.

Stojakovičius tritaškių metimo konkurse

Na, be tokios didelės nuoskaudos galiu kalbėt apie kitus režimus. Sugrįžęs tritaškių konkursas gražus ir smagus, nors „brand new“ ir nuostabiu kaip atsiliepia kūrėjai pavadint negalėčiau. Čia labai daug priklauso nuo to, kokį sunkumo lygį (iš keturių Rookie, Starter, All-star, Super-star) pasirinksi. Nes pasirinkus Rookie praktiškai visi metimai kris į krepšį, pasirinkus antrąjį sunkumo lygmenį aš taip pat vargiai susidurdavau su pasipriešinimu, tik trečiasis jau galbūt yra vertas dėmesio.

Blokas

Per savo kaip NBA live žaidėjo karjerą daugiausia laiko visad praleisdavau žaisdamas frančizės, kuri seniau vadinosi Franchise, o dabar jau Dynasty režimą. Į aprašymus apie šį režimą galima pasinerti kiek giliau, jau vien dėl to, kad šiemet jis talpina visus iki vieno žaidime esančius režimus. EA tikrai pasiūlė kažką naujo. Iš pradžių tai gal ne labai ir tepastebėsi, viena iš tų naujovių gal tik erzinantis ir juokingas PDA, kuris tau perduoda nerimo kupinas komandos savininko žinutes (kodėl nedarai taip, kodėl šitaip, o po to aš tikrai niekada nesuabejosiu tavo sprendimais, fu). Dar pirmojo sezono bėgyje susiduriate su naujove, nes turite siųsti komandos skautus apžiūrinėti jau žinomus būsimus naujokus, nes tik tie, kuriuos apžiūrėsite bus jums žinomi, o visi kiti bus tik krūva klaustukų. Bet pabaigus pirmąjį sezoną, štai kur prasideda linksmybės. Nuo šiol net ir prieš-sezonio veikla (NBA burtų traukimas, sutarčių su žaidėjais, kurių kontraktai baigėsi pasirašymas, naujokų birža) yra simuliuojamo kalendoriaus pavidalo, tai pat kaip ir visi žvaigždžių savaitgalio renginiai, įskaitant net ir naujokų ir antramečių varžybas. Prieš prasidedant sezonui turite apie dvi savaites naujokų apžiūrai, pasirenkate žaidėją, spaudaliojate krūvą next ir tada nukeliaujate į savo treniruočių aikštelę, kurioje vienas iš jūsų komandos žaidėjų (tos pačios pozicijos, pasirinkti negalima) žaidžia prieš šį naujoką vienas prieš vieną. Tai nieko nekeičia, išvadas turite daryti pats. Kai taip patikrinote vieną žaidėją, praėjo viena diena. Aišku jas galima simuliuoti ir nieko netikrinant. Ši sistema nors gal ir realistiškesnė, gal ir įdomesnė, bet tikrai ir sudėtingesnė. Aišku ne tiek, kad tai trukdytų žaisti. Tik tiek, kad pasiruošimas sezonui pasidarė ilgesnis.

Čia viskas aišku

Dabar apie patį žaidimą 5-5. Taip grafika pritrenkianti. Prie veidų šįkart tikrai pasėdėta ir aš nekalbu apie tokias žvaigždes kaip Carmelo Antony, Kobe, Vince Carter, bet ir eiliniai naujokėliai ar net mūsų Songaila atrodo tikrai realistiškai. Žaidimo fizika taip pat ryškiai pagerėjusi, net nuo praėjusių metų, kuriais šiuo atžvilgiu irgi buvo pasistengta. Žaidėjų kamuolio varymasis, elgesys aikštėje, metimai ir susidūrimai yra įspūdingi, bet ne taip, kaip buvo prieš kelis metus, dabar jie daro įspūdį savo realistiškumu. Ea pridėjo priedą, kurį pavadino „freestyle air“ (jis leidžia pasirinkti, kaip nori atkovoti kamuolį: paprastai, iškart mesti, dar ore pagavus kamulį dėti), bet bent jau man jis nedavė nieko gero, tiesiog aš amžinai susipainiodavau ir tiesiog prarasdavau kamuolį.

Na pakaks apie tai. O žaidimu nusivyliau. Jis tiesiog reikalauja žaisti dviese, nes pats valdydamas tik vieną žaidėją negali daryti tikrai greitų atakų. Viską čia lemia labai pagerėjusi gynyba, dar prieš metus ar du užtekdavo turėti LeBron‘o lygio žaidėją ir viskas – jis pelnydavo 90% taškų, o tu laimėdavai. Dabar ne, NBA darosi panašus į Europos krepšinį, kur kiekvienas kamuolys svarbus, kur kiekviena ataka, jei tu nebėgi vienas, o priešininkas atsilikęs bent du metrus, yra pozicinė. Turint omeny, kad gynyba stipri ir žaidėjai po vieną prasivaryti nesugeba, reikia draugo, kuris valdytų dar vieną žaidėją, kad visa tavo komanda nestovėtų prie tritaškio linijos, o įsiveržtų į baudos aikštelę ir lauktų perdavimo. Vėlgi nugali konsolės.

Ir šiaip Ea padarė kažką blogai, kai kalbame apie greitas atakas. Realybėje greitos atakos vyksta 2-1 ar net 3-1, o čia to padaryti neįmanoma, nes net jei kompiuterio valdomas tavo komandos draugas bėga šalia ir prašo perdavimo, tai labiausiai tikėtina, kad jis tiesiog sustos prie tritaškio linijos ir paliks tave kapanotis vieną. Negana to, žaidėjai gaudydami perdavimą dažniausiai stabteli ir tai leidžia tavo priešininkams lengvai tave prisivyti ir tu vėl įsiveli į ilgą pozicinę ataką.

Dar keletas blogybių.

Nelabai didelės tos mano blogybės. Viena iš jų yra erzinanti muzika, nes kai daugiausia laiko praleidau meniu režime žaisdamas Dynasty mode, aš ją girdėjau nuolatos ir ji man labai greitai pabodo.

Gana sudėtingas meniu valdymas. Viskas valdoma pele, o klaviatūra nieko nedaro. Aš visad naudodavau ENTER ir tai, kad dabar turiu pele ieškoti mažos rodyklės mane erzina, o iš pat pradžių atsidūręs, pavyzdžiui My NBA režime apskritai nesupratau, kaip ten elgtis.

Žaidime per daug blokų. Atrodo labai nerealistiškai, kai kokius 3 kartus iš 5 vieną pabėgusį žaidėją pasivijęs nublokuoja (iš nugaros) kitos komandos žaidėjas. Ir šiaip atrodo, kad žaidėjas pats pritaiko metimo būdą tam, kad būtų nublokuotas.

Visai nevyksta keitimai. Juos kompiuteris daro tik tada, kai žaidėjas gauna 6 pražangą. Ir kai vyksta keitimas kompiuteris neparodo jokio pranešimo. Įdomiausia, kad ši problema buvo jau praeitų metų žaidime, bet panašu, kad EA visdar nepastebėjo.

Dar keletas pliusų.

Nuostabus dėjimų konkurso įgarsinimas. Klausantis pirmus porą kartų, negali nesižavėti; „I can do that, I can do that right now, in my shoes“ arba „anybody got some sneakers? I can do that”.

Neblogas dalykėlis yra galimybė keisti sunkumo nustatymus. Žaidimo metu galima reguliuoti tikimybes, kaip CPU ar žaidėjas pataiko tritaškius, periminėja kamuolius, blokuoja metimus.

Taip pat labai šiauniai padaryta, kad sezono metu esančios Žvaigždžių savaitgalio varžybos (tiek naujokų, tiek žvaigždžių) skiriasi nuo paprastų varžybų savo tempu, be to per jas teisėjai duoda mažiau pražangų. Jaučiasi, kad jos yra žaidžiamos dėl linksmumo. Beje, jūs negalėsite žaisti šių varžybų, jei nė vienas jūsų komandos žaidėjas į jas nebus pakviestas. Taip pat ir dėjimų, bei tritaškių konkurse galite žaisti tik už saviškį.

Išvada: žaidimas tikrai geras ir jis įneša daug naujovių į šį labai populiarų žanrą. Daugeliu aspektu šis žaidimas yra labiau pritaikytas konsolėms ir tai nieko nestebina, bet manau, kad ir PC savininkai gali praleisti daug smagaus laiko žaisdami NBA live 2005. Mano verdiktas šiam žaidimui būtų kokie 8.7 balo iš dešimties (kalbant apie PC versiją) ir gaila, kad teturiu tik klaviatūrą.