Iš žurnalo PC Klubas 2007/01. Autorius: Invisible

Istorija

Žaidimo „Gothic“ serija prasidėjo prieš penketą metų, kai kūrėjai „Piranha Bytes“ išleido pirmąją dalį vokiečių auditorijai. Žaidimas buvo labai gerai sutiktas, taip gerai, kad vėliau buvo išleista ir tarptautinė versija, siūlanti anglų kalbą žaidėjams. Deja, pirmasis „Gothic“ buvo praleistas daugumos žaidėjų, nebuvusių RPG fanais, nes nebuvo didelės šio žaidimo reklamos. Istorija pasakoja apie neteisingai į kalėjimą pasodintą bevardį herojų. Kalėjime reikėjo atrasti būdų, kaip išgyventi ir ištrūkti iš žiauraus gyvenimo ten. Antra žaidimo dalis tęsia istoriją po to, kai jūs ištrūkstate iš kalėjimo, pasaulį jau valdo drakonai, o jūs juos turite sunaikinti. Net jeigu istorija atrodo ganėtinai blankiai, žaidimas buvo kupinas veiksmo ir visi dalykai tarpusavy siejosi. Ne per seniausiai pasirodė antros žaidimo dalies papildymas, kur buvo pasakojama panaši istorija. Žaidimo dalys buvo įtraukiančios, nors turėjo nemažai klaidų. Jos nebuvo kritinės žaidimo veiksmui.

Naujoji pradžia

Su trečia žaidimo dalimi grįžtate į savo gimtąjį kraštą Myrtana ir sužinote, jog jis užvaldytas orkų, o paladinai bei ugnies magai stojo tamsiųjų pusėn dėl nežinomų priežasčių, kurių taip pat nesužinosite įžanginiame žaidimo filmuke.

„Gothic 3“ pradžia yra kažkuria prasme simbolinė, parodanti, jog sunku bus ne dėl pakeistų sudėtingumo nustatymų, o dėl žaidimo klaidų. Jūs pradedate kovodamas su orku ir taip esate supažindinamas su žaidimo valdymu, aplinka ir sąsaja, bet blogiausia yra tai, kad kol bandote perprasti žaidimą, esate daužomas orko ir negalite nieko pakeisti, nes nėra pauzės naršant po meniu ar keičiant ginklus. Jums teks mirti vėl ir vėl, tad dėl to per daug nesijaudinkite.

Paprastumas

Trečioji „Gothic“ dalis supaprastėjo palyginus su pirmtakais, kovos paviršutiniškos, bet lengviau įvaldomos. Ginklai žaidime progresuos labai lėtai. Naujas ginklas, kurį gausite po kelių valandų užduočių vykdymų, nedaug skirsis nuo to, kurį turėjote prieš tai, tad nebus tokio džiaugsmo jį gavus. Gynybai dabar galėsite naudoti skydą, bet pabandę suprasite, jog tai nėra taip efektinga, kaip išvengti smūgio atšokant atgal. Kovos taps šokinėjimu aplink priešininką karts nuo karto jam bakstelint. Bet tai nėra vienintelė išeitis: prieš stodamas į kovą akis į akį, jūs galėsite priešą apšaudyti lanku iš tolo arba vėliau griebtis magijos. Čia taip pat vertėtų paminėti, jog žaidime lengviau kautis su dvikojais priešinkais negu su keturkojais, nes šie gali kartais užstrigti ir paleisti į jus seriją atakų. Jūs dar nebūsite atsitokėję nuo vienos, o jie jau atakuos antrą kartą. Dvikojai turi mažai gyvybės taškų ir jų atakos silpnesės, tad jie tampa lengvu jūsų grobiu. Priešų nedaug, susitiksite su žmonėmis ir gyvūnais, jų pasirinkimas tikrai nedžiugins.

Užduotys

Žaidime progresuosite vykdydami įvairias užduotis, kurios bus laikomos jūsų neorganizuotame žurnale. Šioje dalyje „kvestų“ struktūra stipriai atnaujinta. Vykdydami užduotis pastebėsite, jog prisiimate vykdyti mažiau „kvestų“, reikalaujančių ilgų klaidžiojimų po žemyną, daugiau trumpų, kuriuos gausite patekę į naują plotą. Taip pat žemyne yra išsidėsčiusios frakcijos, vykdydami jų užduotis įgausite pasitikėjimą ir sukelsite pasipiktinimą priešingų frakcijų.

Pagrindinis „Gothic 3“ „kvestas“ susidaro iš įvairių užduočių vykdymo visose frakcijose. Atrodytų viskas gerai, tačiau ir čia žaidime palikta didelių kliūčių. Bėda yra ta: jei pakankamai supykdysite priešingą frakciją, ji pradės tik pamačiusi pulti, ir taip negalėsite įvykdyti pagrindinio žaidimo „kvesto“. Šiuo atveju nepadės nė žaidimo kodai, kuriais pasinaudodami galėsite gauti reikalingus daiktus, teks žaidimą žaisti iš naujo, ir jei būsite pasiekęs kokį 65–ą lygį, teks vėl pereiti tiek pat, o tai užims tikrai nemažai jūsų laiko.

Naujieji vaizdai ir garsai

„Gothic 3“ grafika tikrai gera ir atitinka šiuolaikinių žaidimų standartus. Nors personažų trūksta, bet jų modeliai yra detalūs, pastatų interjeras, atvirti plotai tikrai atrodo įspūdingai, ypač jei turite pakankamai galingą kompiuterį ir galite žaisti su aukštais grafikos nustatymais.

Muzika žaidime — instrumentinė simfonija, kuri puikiai prisitaiko prie veiksmo ir dinamiškai kinta priklausomai nuo to, kurioje vietoje esate ar kaunatės su priešais. Visi garsai puikūs ir prisideda prie kuriamos „Gothic 3“ atmosferos. Deja, to negalima pasakyti apie personažų įgarsinimą. Pagrindinis herojus dabar kalba taip, lyg būtų arogantiškas ir ne toks simpatiškas kaip ankstesnėse žaidimo dalyse. Būtų gerai, jei jūs žaistumėte „blogiukų“ pusėje, tačiau tik ne tada, kai žaidžiate už geruosius, padedančius žmones. Žaidime yra daug įgarsintų dialogų, tačiau jie paviršutiniški ir be entiuzazmo, nors ir perteikia esmę. Ši „Gothic“ dalis turėjo daugiau įgarsintojų, tad jiems neteks persistengti demonstruojant savo talentų, kas buvo ankstesnėse žaidimo dalyse.

Neišvengiamas palyginimas

Nesėkmė, jog „Gothic 3“ išėjo su techninėmis problemomis kaip ir ankstesnės dalys ir išleistas tais pačiais metais kaip ir „Elder Scrolls IV: Oblivion“. Tad praktiškai neįmanoma šių dviejų žaidimų nelyginti. „Gothic 3“ neturi tokių platybių ir galios kaip „Oblivion“, tačiau turi pankamai gerai susietą pagrindinę istoriją su pašalinėmis užduotimis, pakankamai vietos tyrinėjimams. Nors ši recenzija galbūt atrodė kai kuriais atvejais pesimistinė, bet „Gothic 3“ yra įtraukiantis, o tada jau atleidžiamos žaidimo klaidos, apsiginkluojama kantrybe ir žaidžiama, žaidžiama, žaidžiama… O gal tai dėl nostalgijos senoms dalims?…

Verdiktas


Pirmas įspūdis

Pristatomas filmukas nieko nepaaiškina, o žaidimo pradžioje tiesiog pasimeti. 2.0

Įdomumas

Į akis lenda vis daugiau žaidimo klaidų, bet pagrindinė istorija ir šalutiniai „kvestai“ pradeda įsitraukti į stebuklingą „Gothic 3“ pasaulį. 6.3

Grafika

Graži aplinka, detalūs modeliai, viskas, ko reikia šiuolaikiniam žaidimui. 8.9

Garsas

Muzika, garsai puikiai įtraukia į žaidimą, tačiau dialogai sukelia gan stiprų nepasitenkinimą. 7.4

Valdymas

Dėl nepatenkitųjų senesnėmis žaidimo dalimis, dabar valdymas yra supaprastinas ir nekelia didesnių problemų. 8.0

Išvada

Jei esate RPG žaidimų mėgėjas, turite galingą kompiuterį ir kantrybės — šis žaidimas jums. Siplnesnių kompiuterių savininkai susidurs su galybe problemų, kurių galbūt nepakęs net kantriausi. 7.5