Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2008/04. Teksto autorius: Xan

Paranoja. Ir kas galėjo pagalvoti, kad tai dažniausia reakcija pažaidus Bejeweled ir Zoo Keeper mišinį su RPG elementais. Kiti mano, kad dažniau pasigirsta „Ką?“, tačiau jie klysta. Nors tai nusižengia bet kokiai logikai ir, ko gero, fizikos dėsniams, Puzzle Quest yra vienas malonumas. O kas tada kelia tą paranoją?

Greičiausiai gyvenime esi sutikęs galvosūkių su plytelėmis žaidimą, panašų į Puzzle Quest: plytelių laukas, kiekviena plytelė gali būti sukeista su kaimynine. Tikslas? Suformuoti linijas iš bent jau trijų vienodų plytelių. Tos trys išnyksta, viršuj buvusios nukrenta žemyn į atsiradusius tarpus, o vietoj jų atsiranda naujų. Žaisk atidžiai ir gal pastebėsi grandinę: vienas ėjimas suformuos eilę, o po to galbūt ir dar vieną, ir pasipils taškai. Dabar pabandyk įsivaizduoti, kaip visa tai atrodys pridėjus kardų, magijos, burtų ir kvestais paremtą istoriją.

Žaidimas įtraukia. Pasirenki personažą (druidas, riteris, karys, magas) ir patrauki ieškoti nuotykių, paaiškinsiančių paslaptingų karalystės puolimų priežastį. Pakeliui sutiksi visokio plauko žmonių, norinčių ką nors nužudyti ar patikrinti tavo kovinius sugebėjimus. Kovos vyksta būtent įveikiant tuos plytelių galvosūkius. Tavo veikėjui tobulėjant, gausi naujų gebėjimų ar burtų. Kad galėtum juos panaudoti, reikės surinkti tam tikrą kiekį spalvotų brangakmenių. Vadinasi, norėdamas panaudoti „Pasiutusį įkandimą“, turėsi iš lauko pašalinti 12 žalių ir 9 mėlynus brangakmenius. Dar daugiau tiesioginės žalos priešininkui padaroma naikinant kaukolių eiles. O paskui telieka pribaigti burtais.

Paranoja atsiranda, kai pastebi, kad tavo priešininkas neįtikėtinai tiksliai gali numatyti ateitį. Jam visada tiesiog idealiai nukrenta naujos plytelės, o papildomų ėjimų grandinės pasitaiko kaip tik tada, kai tu esi silpniausias. Jei tokios pat progos pasitaikytų ir tau, būtų sąžiningiau, ar ne? Bet jau tas DI… Jis sukčiauja!

Iš tiesų, jis visai nesukčiauja. Projekto vadovas Steve‘as Fawkneris patvirtino tai, teigdamas, kad sukčiaujantį DI programuoti daug sunkiau negu sąžiningą. „Esu programuotojas, vadinasi esu tingus“ , —argumentuoja jis.

Tingus ar ne, tačiau žaidimo dizainas nuostabus. Grafika paprasta ir aiški (2D animacinis stilius), burtai subalansuoti, pirkimo sistema, kurios dėka galima įsigyti naujų šarvų, ginklų ar papuošimų, realizuota tobulai.

Puzzle Quest kišeninėms konsolėms pernai buvo tikras hitas, o jo PC versija nėra tik tingiai sulipdytas pasipelnymo šaltinis. Buvo ištaisyta daug DS ir PSP paliktų klaidų, o visa kita palikta taip pat. Istorija absurdiška, bet linksma, be to yra visokiausių papildomų žaidimo režimų (kaip, pavyzdžiui, puzzle režimas tavo žirgui treniruoti — taip, tai galvosūkių žaidimas su žirgais). Taip pat šis žaidimo įsikūnijimas suteikia galimybę žaisti su draugais tinkle ir tuo pačiu verčia liguistai manyti, kad jiems žaidimas suteikia daugiau informacijos ir didesnę malonę nei Tau.