Šešėlio šalis prabunda. Sauronas, tamsos valdovas, siekia užvaldyti Viduržemio tautas, todėl jungia prie savęs Harado ir Rūno žmones. Įsiplieskia karas dviejose frontuose, Sarumanas susivienijo su Mordoru, todėl tik kvailys gali stoti prieš dviejų bokštų sąjungą. Sarumanas traukia į Rohirimų žemes, kad pasiektų ir sunaikintų žmones iki paskutinio vaiko, Sauronas juda link Minas Tirito, paskutinio miesto suteikiančio žmonėms vilties. Sauronas nori valdyti ne tik Gondorą ir Rohaną, bet ir šiaurines Viduržemės tautas, tamsos dar nepaliestą Grafystę, išvyti elfus iš Gūdžiagirės, bei užimti nykštukų sostinę Ereborą. Angmaro griuvėsiuose bunda naujas blogis – goblinai pasirengę tarnauti Sauronui, Dol Guldure renkama armija, kad sudegintų Lorieną bei užimtų Gudžiagirę, o galop, Deilas ir Ereboras, paskutiniai šiauriniai Viduržemės miestai… Viduržemyje įsiplieskė Žiedo karas, dėl vieno nelemto žiedo žus daug padarų, kris dydžių karalių, degs elfų miškai ir grius nykštukų kasyklos… Bet ar tai galima sustabdyti? Stok blogio pusėn, užkariauk šiaurines Viduržemio žemes, arba padėk žmonių bei elfų-nykštukų aliansams ginti, atrodo neišgelbėjamas žemes…

Pirmojoje bfme dalyje mes kovėmes pietiniame Viduržemyje, Rohane, Gondore ir kituose regionuose. Bet EA nesiruošė visko taip palikti. Yra dar kai kas, ką fantasy gerbėjai privalo pamatyti, tai nauja istorija. 2006 metais pasirodė antroji serijos dalis (bfme2), kuri kaip supratote mus nukels į šiaurę, kausimes tuo pačiu metu kaip ir pirmojoje žaidimo dalyje, tik šiaurinėse Viduržemio žemėse. Šie įvykiai bus žinomi tik skaičiusiems knygas, nes EA bfme2 kūrė turėdama net knygos licenziją ir tai žada dar įspūdingesnę ir įdomesnę kovą tarp gėrio ir blogio.

Jau įjungus žaidimą mane pasitiko stulbinamai gražus pagrindinis meniu. Tamsiai raudoną spalvą pakeitė žalia, tai pat čia jau nematysime juodosios tvirtovės, vietoj to gražus vaizelis su Argonato statulomis, o viduryje plaukia brolijos nariai. Šen tai ten matome saulės spindulėlį, praskrendančius paukščius, vėliau kameros pozicija pasikeičia, ir slėnis parodomas iš kitos vietos. O rami muzikėlė puikiai dera prie meniu, kartais jos beklausant net ašarą galima išspausti.

Pradžioje žaidimo naujokai gali sužaisti apmokymus, du žemėlapiai skirti frakcijos vystimuisi ir kariavimui, o trečiasis War of the ring (TBS) režimui. Soloplay skiltyje galime pasirinkti vieną iš dviejų kampanijų, apie jas ir papasakosiu.

Pradedantiesiems siūlyčiau imti gėrio kampaniją, nes blogio jėgų kampanija reikalauja daug daugiau kantrybės ir laiko. Tačiau kaip bebūtų, pirmą kartą žaisdamas šį žaidimą nedvėjodamas pasirinkau blogiečius. Šioje kampanijoje mes vadovausime Goblinų ir Mordoro pajėgoms. Pradėjus kampaniją mane pasitiko graži iliustracija kuri vėliau atgijo. Čia pasakojami įvykiai, kas ir kur vyksta. Filmuke parodomos orkų ordos, nusakoma vieta, galop parodomas dydysis Elrondo pasitarimas, kuris išsiunčia broliją į Mordorą. Taip, filmukuose retkarčiais bus užsimenama ir apie pietinį Viduržemį, pavyzdžiui Minas Tirito apgultis (tai žaidėme bfme1 dalyje). Krovimo langai tai pat puikiai iliustruoti, prilygsta filmukams savo spindesiu ir gražiomis teritorijomis.

Pirmojoje misijoje jus lydės balsas, kuris aiškins kaip ir ką daryti. Pirmojoje blogio kampanijos misijoje mes keliausime į Lorieną, elfų tvirtovę. Prisiminiau Sarumano pasakytą frazę iš pirmosios žaidimo dalies, kai Isengardo armija buvo užklupta Fangorne:„Elves will pay for this foolishness“. Štai ir atėjo keršto valanda. Galėsime kaip reikiant pamokyti elfus, vis del to tai nebus taip lengva. Tvirtovę saugo upė, o praėjimas tik vienas, kurį saugos daugybė lankais ginkluotų karių. Apgulties metu, galėsite išgelbėti kalnų gigantus, kurie jums padės kovoje, tai nėra privaloma, bet „bonus“ užduotys jums skiria papildomų taškų. 3 kartus elfai trauksis, vis gilyn ir gilyn į mišką, į Caras Galathon‘o tvirtovę, dėja dar jos nepasiekus mes užmušime Haldirą (Lorieno kapitoną), ir pasieksime šią tvirtovę. Sunaikinus pagrindinius pastatus ir užmušus valdovus misija bus laimėta. Vėliau blogio kampanijoje apsilankysime Pilkuosiuose uostuose, teks kautis vandenyse, naudojantis laivais, vėliau atvykus milžiniškai armijai išsilaipinsime krantuose ir nedelsiant pradėsime puolimą. Teks apsilankyti ir Grafystėje ir net Fornoste, tiksliau jo griuvėsiuose. Dabar ten apsigyvenę nykštukai ir dunadanai. Naudodami goblinų gebėjimą perlipti sienas galėsime nesunkiai prasibrauti į priešo tvirtovę. Vėliau persikelsime į Rovanioną ir ten lysime į dar didesnį, klampesnį ir tamsesnį mišką Gudžiagirę. Galop pasiekę Ereborą pulsimę žmonių ir nykštukų kasyklas ir tvirtoves. Jei įveiksite šią misiją, Viduržemis jau beveik bus jūsų rankose, teliko vienintelė teritorija, tvirtovė – Rivindelas, miestą saugos entai, upė, galingi bokštai ir net tvirtovės. Kai atrodys, jog miestas jau jūsų rankose, pasirodys mirusiųjų armija, kuri gali pridaryti nemažai žalos.

Geroji kampanija yra tiek įdomesnė tiek lengvesnė. Čia startuojame su Glorfindeiliu bei pranešimu, jog prie Rivindelo artėja goblinai. Taip turėsime atlaikyti ne vieną ataką. Etenmūrai – šalta, šlykšti teritorija, kur įsikūrę goblinai, kadaise stovėjusi Angmaro tvirtovė, dabar čia šlaistosi pulkai goblinų. Gėrio kampanijoje viskas vygsta atvirkščiai, ginsime Gudžiagirę, Ereborą ir net miestą ant vandens Kelduiną, o tada, pulsime pagrindinę Saurono pastatyta tvirtovę šiaurėje – Dol Guldurą. Milžiniško dydžio tvirtovė, apjuosta keliomis sienomis, saugoma daugybės vartų, katapultų ant sienų ir bokštų. Mūšio įkarštyje pasirodys net Balrogas. Po ilgų kautynių ir dvejonių „ar man pavyks užimti šią tvirtovę“ mes sugriauname Dol Guldurą ir baigiame gėrio kampaniją. Galutiniame filmuke pranešama, jog tuo pat metu pietuose sunaikinamas dydysis žiedas, įveikiama armija prie juodųjų vartų (bfme1), bfme2 puikiai susietas su ankstesniąją dalimi.

Kampanijas sudaro po 8 misijas, vieniems ji gali būti labai ilga, kitiems, viso labo keli vakarai. Abi kampanijas žaidžiau beveik mėnesį, išties nelengva, o ir norėjau ko labiau ištempti trukmę, nors gal labiau priimtinas pirmasis variantas. Vis del to, kampanija nebus tokia įtraukianti kaip pirmojoje žaidimo dalyje, čia nebus globalaus žemėlapio, ir nebematysime scenų iš filmo.

Apie kampanijas pripasakojau užtektinai, atėjo metas geimplėjui. Kampanijose dažniausiai startuosime su keliais pastatais bei nemažu būriu karių. Starto metu turime du darbininkus, kurie mums statys pastatus. Pirmojoje dalyje mes galėjome statyti tik ant tam tikrų vietų, šiame žaidime viskas kitaip, galime statyti betkur. Darbininkų ikonas visą laiką matome ekrano apačioje, prie herojų, todėl labai greitai ir lengvai galime pažymėti laisvą darbininką. Žaidžiant Skirmish režimą jokių apribojimų neturėsite, galite statyti bet ką ir bet kada. Resursams rinkti skirti tam tikri pastatai, geriečiams fermos, blogiečiams mėsinės, ir papildomai malkinės. Norint išgauti kuo daugiau išteklių reikia statyti kuo daugiau fermų, kurios jums neš resursus. Kiek jums neš resursų priklauso nuo to, kaip toli vieną nuo kitos statome fermas, tolis matuojamas procentais. Žaidžiant už blogiečius, pastačius 6+ mėsines, ir bent 4 malkines turėsite beveik neišsenkančius resursus, nes jie rinksis žaibišku greičiu. Pastatę kareivines jūs galėsite darytis kareivius, jie čia daromi pulkais. Pasikeitė pastatų lygio kelimo sistema. Dabar norint pakelti pastatų lygį jums tereikės paspausti „upgrade“ ikonėlę kuri kainuos 500 arba daugiau išteklių ir prasidės tobulinimas. Kuo aukštesnis pastato lygis tuo geresnius karius kareivinėse galėsite statyti. Tobulinant kitus pastatus, pastatas gali gauti gynybinį bokštelį ar galimybę gauti kokį nors patobulinimą. Jei jau prakalbau apie patobulinimus, tai savo pagrindinę tvirtovę galite ištirynėti taip, jog ji užims visą ekraną, aplinkui prilieti lavos, sustiprinti sienas, ir net apstatynėti ginybiniais bokšteliais ar katapultomis.

Žinoma, be herojų žaidime neišsiversite. Daugelį misijų kampanijoje laimėsite vien jų pagalba. Pradžioje jūsų herojus yra 1 lygio, pasiekus 10 lygį įgauna tokių gabumų, kad pasinaudojęs jais gali sunaikinti pusę priešo bazės. Kariai čia yra beverčiai, jei jie neturi patobulinimų ar bent 2-3 lygio. Tokius patobulinimus kaip „Forged Blades“ ar „Heavy Armor“ galite nusipirkti kalvėje, bet net nusipirkus juos, kiekvienam būriui turėsite juos uždėti atskirai, žinoma visa tai ir kainuos. Turint 10 lygio pėstininkų, lankininkų ir keletą herojų, pergalė beveik garantuota, net didžiausiai priešai kaip kalnų troliai negalės įveikti jūsų 10 lygio armijos. Jei jau prašnekau apie galias, tai reiktų ir apie jas kažką pasakyti. Žaidimo metu jūs startuojate su 5 galios taškais. Už juos galite nusipirkti papraščiausio lygio magijų kaip gydimas, karių sustiprinimas. Geresnės galios kainuos daug daugiau taškų, geriausios iš jų 25 taškus. Taškai gaunami žudant priešo kareivius, kautynių metu. Dėja, jūs negalėsite nusipirkti geriausių galių už 25 taškus iškart, nes iš pradžių reikės pirkti silpnesnes, taip artėjant prie geriausių.

Žaidžiant Skirmish režimą galėsite išsikviesti ir super herojų, bet tam jums reikės surasti žiedą, o jis ne šeip sau kažkur baloje voliosis, jį turės Golumas lakstantis po žemėlapį. Kartais jus jį išgirsite, kad ir prie savo tvirtovės, bet matyti negalėsite. Matomu jis pataps tik tuomet kai jūsų kariai priartės pakankamai arti Golumo, tuomet pirmyn, gaudykite, kol nepaspruko. Jei jau pavyko jį pagauti ir nužudyti, tuojau pat tyskite žiedą į savo tvirtovę, taip gausite galimybę susikurti vieną iš super herojų. Blogiečiams atitenka Sauronas – taip, tas pats, ir Galadrielė (jei žiedą suranda geriečiai), viena iš Lorieno valdovių dėvinti vieną iš kažkada nukaldintų žiedų. Turint Sauroną pergalė užtikrinta, pasiūskite jį ir kelis būrius kareivių į priešo tvirtovę ir apibombarduokite priešo tvirtovę ugnies kamuoliais (tai viena iš jo magijų), išspardykite sienas, jo smūgiai lėti, bet neįtikėtinai galingi, keli smūgiai ir pastato nėra.

Pirmojoje žaidimo dalyje mes galėjome rinktis vieną iš 4 rasių, šis žaidimas mums pateikia dar tris naujas rases. Bendras rasių skaičius 6, 3 už gerąją pusę ir 3 už blogąją. Kiekviena turi savo silpnybių, kiekviena atrodo vis kitaip. Gondoras ir Rohanas susijungė, todėl frakcija dabar vadinasi Men, turės tiek šarvuotų, tiek raitų kareivių. Elfai – nauja žaidimo rasė, mes galėjome turėti elfų žaisdami už Rohaną pirmojoje dalyje, bet čia jie tampa pilnaverte rase, puikūs šauliai gebantys pasislėpti tarp medžių. Nykštukai – antroji naujoji rasė, puikūs įtvirtinimai, bei galingi kariai leidžia nesunkiai laimėti mūšį, ši rasė dar nematyta bfme serijoje (išskyrus viena nykštuką Gimlį), goblinai – trečioji nauja rasė, goblinai silpni, bet pasiutę, jiems nereikalingi apgulties įrenginiai, nes jie turi savybę, kuri leidžia perlipti priešų sienas, Mordoras – grįžta iš pirmosios žaidimo dalies, tik dar žiauresnis, pagrindiniai kariai orkai, jie yra tiesiog neįtikėtinai silpni, naudoja primityvius ginklus, yra tingūs ir kvaili, todėl norint iškovoti pergalę su Mordoru troliai, mumakilai bei herojai būtini, Isengardas- Sarumano patobulinta orkų rasė, komanduosime Uruk-hajams kurie ginkluoti galingais kardais, dėvi sunkius šarvus, be abejo frakcijoje rasime ir blogųjų dunadanų ir net vargų.

Žaidime pilna įvairiausių padarų, įvairiausių rušių givybės formos tikrai turėtų patikti fantasy gerbėjams.

Dabar apie War of the ring režimą. Pirmojoje žaidimo dalyje mes neturėjome didelės laisvės globaliame žaidime. Tačiau bfme2 ištaiso šią klaidą. Dabar galime nevaržomai blaškytis po Viduržemį. Nusistatome startinę poziciją, oponentus, sąlygas, scenarijų ir žaidžiame. Prieš mus – Viduržemis, pagrindinis žemynas kur vygsta Žiedų valdovo įvykiai. Ejimo metu galime pastatyti kažkokį pastatą (barakus, ferma, kalvę, tvirtovę), perkelti savo armijas į kitas teritorijas, kurti karius. Pradžioje jūs grobsite neutralias teritorijas, bet kai dvi priešiškos armijos atsidurs vienoje žemėje, įsiplieks mūšis. Galimi trys variantai: auto-resolve, mūšis realiame laike, atsitraukimas. Paspaudus auto-resolve viskas bus išsprendžiame automatiškai, paspaudę antrąjį variantą persikeliame į žemėlapį ir ten statome bazę bei kaunames su priešu. Kiekvienas Viduržemės regionas turi bonusų. Pavyzdžiui užkariavus Rohaną, jums pridedama +500 Treasure. Tai pat yra ir Extra bonus. Pavyzdžiui, jeigu užimate visas Rūno teritorijas, jūs gaunate 3 darbininką prie savo keliaujančios armijos, tokie bonusai išties praverčia kai turi didelę karalystę.

Dėja, War of the ring režimas turi daug loginių klaidų, jau pirmosiomis žaidimo akimirkomis pasigedau daugybės Viduržemio regionų, tai pat laivų, jokios ekonomikos. Pats žemėlapis apkrautas spalvomis, o tai ima nemažai kompiuterio resursų. Vis del to, tikrieji bfme gerbėjai šį režimą bus perėję daugybę kartų, ir daugybę scenarijų.

Žinoma, žaidimą galima žaisti internetu, net tas pats War of the ring režimas prieinamas žaisti su draugais, kur galėsite grobti teritorijas ir varžytis, kas valdys Viduržemį.

Dar vienas, visiškai nematytas dalykas strategijose, tai My Heros, kur leidžiama susikurti savo herojų. Pradžioje galime pasirinkti jo išvaizdą, lytį, vardą, parinkti jam šarvus, galias (kiek turės gyvybių, koks jo damage ir .t.t) vėliau skill‘us. Herojų pasirinkimas išties nemažas, galime sukurti burtiningą, žmogų, elfą, nykštuką ir net orką ar haradą. Norintys susikurti herojų panašų į save, gali neieškoti to šiame žaidime.

Grafika didžiausias žaidimo pliusas. Net ant sparčių kompiuterių žaidimas mėgsta nevalingai pastrigčioti, viskas iki smulkmenų sklandžiai animuota, medžiai juda nuo vėjo, vanduo permatomas, net kareiviai ar burtininko Gendalfo šviečianti lazda atsispindi. Kareiviai atrodo detaliai, visaip juda, sukinėjasi, trypia. Po laukus vaikšto laukiniai šunys, gyvūnai, dažnai rasite goblinų olų, kur laukia auksas. Dar didesnį įspūdį palieka tvirtovės, o kai jose vaikšto kareiviai, viskas tik dar gražiau. Saulės spinduliai šviečia į karių šarvus, kartais net žiūri į kokį herojų bei jo sklandžią animaciją, magijos, jos dar įspūdingesnės, kai kurios iš jų net atima žadą kai per visą ekraną duoda galinga Gendalfo magija Will of Power, tikrai įspūdingas reginys kai šimtai kareivių po smūgio išsitaško į visas puses. Net ir apgulties įrenginiai sklandžiai animuoti, kiekvieną katapultą, kiekvieną taraną ar apgulties bokštą kažkas stums. Net ir dabar, jau ne naujas žaidimo grafinis varikliukas atrodo labai patraukliai. Jei jau atvirai, mano manymu jis net puikiai tiktų trečiajai žaidimo daliai.

Garsas ir muzika ne ką praščiau už grafiką. Muzika perimta iš filmo, todėl jau turime kokybišką muziką žaidime, kaip jau pradžioje minėjau, kai kurios net ašarą išspaudžia, o kaikurios taip įtraukia, jog nejučiomis pagarsini savo kolonėles. Didžioji dalis veikėjų balsų perimti iš filmo, ir velgi, tai padaryta nuostabiai.

DI šiame žaidime tikrai pažangesnis nei daugelyje kitų strategijų. Kontaktas su priešu pirmosiomis žaidimo minutėmis neleidžia atsipalaiduoti, priešai žūtbūt bandys prasibrauti iki jūsų fermų ir jas pirmiausia sunaikinti. Kartais priešai nutrauks jūsų apgultį jei pamatys, kad laimite, o sąjungininkai, visada, jei tik galės atskubės jums į pagalbą.

Dar kelios smulkmenos atsiradusios bfme2 žaidime ir kurių nebuvo ankščiau, tai laivai, geroji pusė naudos elfų laivus, galėsime statyti strėlemis ginkluotus ar iš tolo bombarduojančius laivus (tokie naudingi jei priešo bazė stovi arti kranto), blogoji pusė naudos Mordoro laivus.

Tai pat žaidime rasime ir pastatų, kuriuos užgrobę galėsime statyti tam tikrus karius arba gauti papildomų komandavimo taškų.

Kaip ir daugelyje žaidimų šiame yra ir klaidų. Pirminėje žaidimo versijoje yra nemažai klaidų bei balanso problemų, War of the ring režimas lyg kaip ir neišbaigtas, kampanijų trukmė nėra ilga, dažnokai kyla probmeų su valdomomis armijos kai visi išsilaksto į visas puses.

Bfme2 privalo išmeginti visi strategijų gerbėjai be išimties, jie privalo įsitraukti į šį pasaulį. Tai vienas iš labiau vykūsių strateginių žaidimų. Daugybė butybių, patiks daugeliui fantasy megėjų. Net ir perėjus žaidimą jame galima daug ką nuveikti, susikurti savo herojus, su jais žaisti ir gauti apdovanojimus, War of the ring režime galėsite iš tiesų pakovoti dėl Viduržemio. Neįtikėtinas pasaulis laukia jūsų šiame žaidime. Na o visi lotr serijos gerbėjai privalo turėti šį žaidimą savo kolekcijoje.

Grafika:9.0

Viskas iki smulkmenų animuota.

Siužetas:8.7

Gražiai nupasakojamas intarpuose…

Garsas:9.0

Įgarsinta aktorių, tiesa yra ir negirdėtų balsų, žinoma ne ką prastesnių už filmo aktorių.

Muzika:9.2

Beklausydamas netyčiomis pagarsini kolonėles.

Valdymas:9.0

Paprastas, tik karių susibūrimai ir išsilakstymas kartais erzina…

Peržaidžiamumas:8.5

Nebent tik gerąją kampaniją, o kur dar War of the ring režimas?

Galutinis:8.9

Vienas iš geresnių fantasy RTS pastaraisiais metais.