„4X“ – tai dvi raidės, kurios žaidimų pasaulyje iš esmės nusako, koks tu esi žaidėjas. Jei tau šios dvi raidės ką nors sako, vadinasi, greičiausiai esi tikras žaidimų ekspertas. Jei ne – greičiausiai esi tik paprastas žaidėjas (angl. casual) arba vadinamasis e-sporto atstovas, nenutuokiantis, kad yra ir krūva kitokių žaidimų nei tų, kur kasdien tenka „kapoti“. Deja, pirmųjų, atrodo, yra tik vienetai, todėl sunku tikėtis, kad daug atsiras tokių, kurie norės išbandyti vieną iš 4X žanro atstovų – „Star Ruler“. Nepaisant tokio daugumos išankstinio nusistatymo, būtų kvaila ignoruoti šį žaidimą.

Mokslo šaknys karčios, bet vaisiai skanūs… galbūt!

4X žaidimas nelygus kitam 4X. Kartais šio strategijos subžanro atstovai skiriasi kaip diena ir naktis taip, kad pažaidus vieną ir pradėjus kitą sunku susigaudyti kas kaip, todėl apmokymai tokiuose žaidimuose tiesiog privalomi. „Star Ruler“ šios taisyklės nelaužo. Atrodo, reikėtų džiaugtis, tačiau kai pradėti mokytis žaidimo subtilybių pasidaro nuobodu, o vėliau baisu (kad išmetama tiek daug pinigų). Visi apmokymai pateikiami tekstinių žinučių pavidalu, kurios kai kada liepia ką nors pačiam padaryti. Nėra tai labai blogai, jei ne informacijos kiekis, kuris pateikiamas iš karto. Atminti atsiminti kas kur, pabaigus apmokymus, tikrai nelemta kiekvienam. Jei tu nesi tarp tų laimingųjų, greičiausiai teks dar kelis kartus apmokymus pereidinėti arba pradėjus žaidimą bandyti pačiam aiškintis, kas kur yra bei kas ką įtakoja. Žinoma, norint tapti žvaigždžių valdovu reikia daug žinių, tačiau juk žvaigždės čia virtualios, todėl didelės ir nuobodžios pamokos, čia kažin, ar pats geriausias variantas net ir atsižvelgus į tai, kad žaidimą kūrė nedidelė nepriklausomų kūrėjų kompanija „Blind Mind Studios“, neturinti didelių resursų.

Pradedant valdyt žvaigždes

Greičiausiai „Blind Mind Studios“ žino kažkieno sugalvotą posakį „Gyvenimas – tai žaidimas be siužeto, bet su labai gera grafika“, nes būtent jį (iš dalies) būtų galima pritaikyti ir „Star Ruler“. Žaidimas neturi jokios istorijos. Kitavertus, dauguma kitų 4X atstovų istorija irgi nepasižymi, bet tai netrukdo – puikią istoriją galima susigalvoti patiems.

„Star Ruler“ pasižymi gana unikalia savybe šių dienų žaidimams – galima pasirinkti visatas, sudarytas kone iš neribotų žvaigždžių sistemų skaičiaus. Kiek jų bus nurodoma prieš pradedant žaidimą. Nors labai dideli kiekiai ir įmanomi, dėl jų žaidimas gali visiškai sulėtėti ar net nulūžti. Bet kuriuo atveju kiekvieną kartą pradedant žaidimą, visata bus pergeneruojama, todėl net ir ne pirmą kartą žaidžiant žaidimas gali gerai „užkabinti“.

Oponentų skaičius taip pat pasirenkamas prieš žaidimo pradžią. Galima pasirinkti, kad iš vis jų nebūtų, arba kad būtų iki dešimties. Be to, galima pasirinkti ir sudėtingumo lygį. Jis gali būti išreikštas skaičiais nuo 0 iki 5.

Tampant žvaigždžių valdovu

Greičiausiai, jei nori tapti geriausiu valdovu, visada pačioj pradžioj reikia rūpintis pačiam kone viskuo, kas susiję su tavo valdoma sritimi. „Star Ruler“ šia nerašyta taisykle labai puikiai naudojasi. Žaidėjui čia tenka rūpintis tiek moksliniais tyrimais, tiek ekonomika, tiek politika, tiek, galbūt, ir kosminių laivų statymu.

Tyrimų sričių yra ne viena. Kai kurios būna atrakintos jau žaidimo pradžioje. Kitos būna užrakintos. Nežinia ar žaidimo kūrėjai „Blind Mind Studios“ naudojosi bekurdami šį žaidimą pasaulio kuriame mes gyvename logika, kad kartais naujos tyrimų sritys atsiranda visai netikėtai, tačiau iš pradžių būtent toks įspūdis susidaro. Skirtingai, nei daugumoje kitų strateginių žaidimų, kuriuose technologiniai bei tyrimų medžiai pateikiami aiškiomis gijomis „Star Ruler“ nesiūlo nieko panašaus, todėl suvokti kuri sritis kurios atsiradimą įtakoją nėra labai lengva.

Ekonomika vėl gi, yra viena iš tų sričių, kuri nors labai svarbi, tačiau, kaip iš tiesų veikia, suprasti labai sunku. Pradžioje būna aišku tik tai, kad jei planetoje pastatysi metalo gavybos fabriką, turėsi šiek tiek metalo, kurio gavybai bus naudojami planetoje esantys rūdos resursai. Jei pastatysi dar ir elektronikos fabriką, jis naudos metalus elektronikos gamybai. Sudėjus abi šias dalis galėsi pasigaminti pažangių dalių. Kiekvieno fabriko lygis lemia, kiek jis greitai galės gaminti bei ką. Visa tai, kas pagaminta gali būti panaudota kosminių laivų statybai…

Beje, apie kosminius laivus… „Star Ruler“ žaidime tikra šio žodžio prasme galima juos kurti. Galima pasirinkti ne tik laivų tipą, bet ir ginkluotę, šarvus, variklius, įvairias vidines sistemas. Lyg to maža būtų, galima pasirinkti ir kosminių laivų dydžius. Galima rinktis tarp visai mažų, kone vienviečių kosminių laivelių, iki tokių, kurių dydžiai lenkia net Saulės sistemos. Pats kūrimo procesas gana nesudėtingas išmokti – tereikia pasirinkti norimus komponentus ir nustatyti kai kuriuos parametrus „Blueprints“ ekrane. Jei ko nors trūksta laivui, tai parodoma raudonai tame pačiame ekrane. Vėliau sukurti laivai gali būti gaminami planetose.

Tarp skirtingų frakcijų gali vykti įvairūs politiniai veiksniai. Galima paskelbti kažkuriai pusei karą arba taiką, susidraugauti, pasidalinti tyrimais ar užmegzti prekybos ryšius. Visa šie dalykai lengvai pasiekiami per imperijos langą ir spaudant atitinkamus mygtukus. Be to, ten pat galima siųsti bei pasiimti dovanas.

Bet, visgi…

„Star Ruler“ galėtų būti vienas iš puikiausių pavyzdžių apie šiandieninę žaidimų industriją, kai per kelis pirmus mėnesius po jo pasirodymo žaidimas sulaukia daug pataisų. Rašant apžvalgą jų buvo apie 14! Žinoma, nevisas pataisas būtina įdiegti, tačiau norint turėti kiek geriau veikiantį žaidimą išties reikės šiek tiek pavargti. Be to, net sudiegus jas visas, žaidimo krovimosi metu bus galima pastebėti labai vidutinišką žaidimo optimizaciją – kai kuriais atvejais naudojama net 100% procesoriaus pajėgumų ir neatnaujinamas žaidimo langas. Dėl to gali pasirodyti, kad žaidimas krovimosi metu nulūžo.

Ar Tu tinkamas būti žvaigždžių valdovu?

Nepaisant to, kad pilna žmonių, kurie nori sėdėti kažkokiame gražiame krėsle ir vadovauti kitiems, tikrų vadovų yra vienetai. Dauguma norinčiųjų nesupranta, kad norint kažką pasiekti būtina ne sėdėti vietoje ir laukti, kol tai iš dangaus nukris, o atkakliai dirbti, dažnai aukojant savo asmeninį laisvalaikį, šiek tiek keičiant savo nuomonę bei elgesį. Maža to, būtina išmokti dar krūvą ir naujų dalykų! Štai todėl galinčių tapti dideliais valdovais yra labai mažai ir štai todėl „Star Ruler“ nepaisant to, kad tai išties neblogas kosminis 4X žanro atstovas, jį žais ir mėgausis tik vienetai. Tokie, kurie iš tiesų verti tapti žvaigždžių valdovais!

„Star Ruler“ apžvalgai pateikė skaitmeninė žaidimų parduotuvė GamersGate!