Praeitą savaitę rašėme apie Lietuvoje vykstantį GameJam renginį. Luktelėję kol jo organizatoriai pailsės, ėmėm ir pakalbinom vieną iš jų. Trumpai apie renginį mums pasakojo Renaldas „ReJ“ Zioma.
Šių metų GameJam tai toli gražu ne pirmas renginys. Pirmieji Lietuviški GameJam’ai įvyko dar gūdžiais 2002-2003 metais ir buvo įkvėpti originalaus „IndieGameJam“ vykusio 2002 kovą Kalifornijoje, JAV. Pirmuosius Lietuvos GameJam‘us Renaldas prisimena su pasididžiavimu — „Mes „pirmi“ sekėm JAV pėdomis ir tai buvo pirmas toks renginys kuriame dalyvavo ne profesionalūs žaidimų kūrėjai, nes visi JAV dalyviai turėjo daugiametę žaidimų industrijos patirtį“. Šio fakto patvirtinimą galime rasti ir originalaus IndieGameJam tinklapio apačioje ar wikipedijoje.

Šių metų renginyje dalyvavo 25 žmonės, jų tarpe tiek profesionalūs žaidimų kūrėjai, tiek studentaujantys entuziastai. Pasak Renaldo, trečdalis dalyvių jau turi nemažai patirties su žaidimais, yra su žaidimų pramone susijusių kompanijų „KOEI Lietuva“, „Ivolgamus“, „Unity Technologies“ darbuotojai. Dar trečdalis dalyvių — tiesiog profesionalūs programuotojai arba dailininkai dirbantys reklamos srityje. Likusi dalyvių dalis tiesiog studentai ar žmonės besidomintys žaidimais. Pažymėtina ir tai, kad renginyje dalyvavo viena mergina ir vienas katinas.

„Manau svarbiausias dalykas Lietuvos GameJam’e buvo tiesiog dalyvavimas, žmonės susirinko padirbti su žaidimais ir nebuvo siekiama išlaužti kažką labai naujo. Naujovių poreikis atsiranda kai žmonės būna labai pavargę nuo darbo su AAA kategorijos žaidimų kūrimo, arba žūtbūt nori patekti i kokia didele kompanija kaip EA ar panašiai. Žodžiu mūsų sambūrio kontekstas buvo šiek tiek kitoks. Man susidarė įspūdis, kad šį kartą dalyviai tiesiog stengėsi padaryti žaidimus linksmesnius („The Story“), pritaikydami šmaikščias smulkmenas („Brown’s Motion“, „Missing Peace“), linksmai pažvelgti į globalias problemas („Trouble at the Mexican Border“, „Missing Peace“) arba tiesiog pakvailioti su vaizdavimo stiliumi („Iron Wolf“)“ — jau po renginio games.lt sakė Renaldas.

Renginio tema: „As long as we have each other, we will never run out of problems“ („Kol mes turime vieni kitus, mūsų problemoms nebus galo“). Tema buvo vienoda visoms GameJam dalyvaujančioms šalims, tačiau buvo dalinami ir papildomi žodžiai kuriuos buvo galima panaudoti savo idėjoms. Vilnius gavo šiuos: „affectionate“, „patriotic“, „missing“.

Idėjų įgyvendinimui dalyviai galėjo naudotis visais turimais įrankiais. Tiek programuotojai, tiek dailininkai atėjo su savo kompiuteriais ir savo programinės įrangos bibliotekomis. Taip pat dalyviai galėjo naudoti „Unity 2.5“ redaktorių/variklį, buvo suteiktos licenzijos vienam mėnesiui.

Renginys vyko jaukiose „Programmers of Vilnius“ patalpose. Dalyviai rinkosi penktadienį nuo 17:00. Renginys prasidėjo filmuko peržiūra kuriame 2DBoy (World of Goo kūrėjas) pasveikino dalyvius ir davė keletą patarimu kuriantiems eksperimentinius žaidimus per 48 valandas. Vėliau buvo pateikta tema ir prasidėjo „brainstormas“. Dalyviai galėjo laisvai bendrauti tarpusavyje, keistis idėjomis, diskutuoti mažomis komandomis arba „išsislapstyti“ po kambariukus ir tyliai mąstyti.

Po pusantros valandos dalyviai susibūrė konferencijoms skirtoje salėje. Kiekvienas galėjo trumpai pristatyti ir grafiškai pavaizduoti savo idėjas. Buvo pateikta ir užfiksuota apie 40 idėjų. Dalis jų dalyviams gimė jau besiklausant kitų pristatymų.

Toliau vyko trumpas balsavimas — buvo išrinktos labiausiai patikusios idėjos. Tiesa jos buvo naudojamos tik kaip „nuorodos“, šiaip dalyviai galėjo laisvai pasirinkti labiausiai patikusią idėją ar sukurti jų sintezę.

O toliau vyko darbas.

Pirmą naktį dalyviai buvo išguiti miegoti apie 24:00. Šeštadienį darbai prasidėjo nuo 10:00 ryto, o naktį i sekmadienį visi jau galėjo dirbti į valias, kad ir per naktį. Sekmadieni diena, žaidimai buvo baigiami, dedami garsai bei šlifuojamas apipavidalinimas. Darbas buvo baigtas trečią valandą ir žaidimai sėkmingai pasiekė finišą — buvo sukrauti į serverį. Viso buvo 10 sėkmingai baigtų ir išsiųstų žaidimų.

Finišavus, buvo paskelbta trumpa pertraukėlė. Renginio dalyviai galėjo ramiai neskubėdami pavalgyti, pabendrauti tarpusavyje. Renginio kulminacija — sukurtų žaidimų peržiūra ir aptarimas. Šioje vietoje organizatoriai parengė dalyviams siurprizą. Buvo suorganizuotas balsavimas, kurio metu trijų išrinktų darbų autoriai buvo apdovanoti prizais. Pirmąją vietą užėmęs „Trouble at the Mexican Border“ gavo vieną „Unity 2.5 Pro“ ir vieną „Unity 2.5 Indie“ licenziją, o „The Story“ ir „Defcon – Global Rule“ po viena „Unity 2.5 Indie“ licenzijas.

[img=“https://www.games.lt/w/user_games_foto/3678.jpg?t=1233920628″]
[/img]

Šis renginys buvo globalaus GameJam dalis, tad tuo pat metu GameJam vyko daugiau nei 20 pasaulio šalių. Viso renginio metu buvo padaryta daugiau nei 360 žaidimų, 10 iš jų Lietuvoje. Viso renginyje sudalyvavo per 1600 žmonių.

Na ir turbūt labiausiai laukiama teksto dalis… Kur rasti tai, ką talentingi žmonės sulipdė per vos 48 valandas? Visus GameJam 09 metu sukurtus žaidimus [url=“http://globalgamejam.org/games
„]rasite čia[/url]. O čia, tik Lietuvos autorių darbai.