Gal dar norit užmest akį į „Death to Spies 3“, — paklausė. Mes tuo metu kaip ir rengėmės eiti, nes laukė kitas susitikimas, bet kad jau pasiūlė, sutikom. Ir bent jau aš nesigailėjau užsibuvęs.

Pirmoji žaidimo dalis mūsuose parduodama akcijų pakuotėse, komplekte su barbės nuotykiais ir kitu briedu, tad mano emocijos serijos atžvilgiu buvo kažkokios keistos. Nesu žaidęs pirmos dalies, bet trečiąją pamilau iš pirmo žvilgsnio. Nes joje yra fainas dėdulė.

Kai „1C“ darbuotojai įkrovė žaidimą pirmas dalykas kurį pamačiau ekrane buvo nei šioks, nei toks dėdulė stovintis vidury prastai apšviestos patalpos. Iš išvaizdos jis lyg ir priminė kokį nors Štirlicą, buvo gerokai pagyvenęs, vilkėjo visiškai niekam tikusį kostiumą, siutą kokiam nors „Lenino“ fabrike siekiant įvykdyti penkmečio planą per du metus. Tada šitas neišvaizdus, ne kietas, ne įspūdingas, bet savotiškai fainas dėdulė sujudėjo, o aš supratau, kad jis yra pagrindinis žaidimo herojus. Ëmiau kvatotis ir ploti. Sulaukęs klausiamų „1C“ komandos atstovų žvilgsnių, kiek apsiraminau ir pareiškiau, kad tai „pats fainiausias šnipas kokį esu matęs“. Aš nemelavau. Esmė tame, kad senstantys herojai staiga tapo mados dalimi. Jei Hideo Kojima kažką sugebėjo nustebinti pakišdamas reumato kamuojamą Solid Snake‘ą, tai vėlesni bandymai (Sam Fisher, Kane and Lynch) jau buvo priimti kaip savaime suprantamas dalykas. Nepaisant kintančio herojų amžiaus ar jų proto būsenos, užsienyje visi vis tiek prisimena kiekvienam žaidimo herojui būtiną savybę. Nesvarbu, kad jis išprotėjęs, nesvarbu, kad jis senas ir jam pelenai byra iš subinės, — herojus vis tiek privalo būti kietas ir uber stilingas. Štai Kapitonas Strogovas spjauna jiems visiems į veidą ir yra absoliučiai JOKS. Šiaip eilinis dėdė, kuris blaškosi po JAV ir žudo motiną tėvynę išduodančius suskius.

Gal tai nebuvo kūrėjų sumanymas. Gal užgavau juos pasakydamas, kad Strogovas yra visiškai joks. Gal iki galutinės žaidimo versijos jie padarys jį kietesnį, bet tada bus labai apmaudu. „Death to Spies 3“ automatiškai prarastų trečdalį savo žavesio.

Trečią žaidimo dalį tebekuria ta pati studija („Haggard Games“), bet pats žaidimas atliks ne vieną kūlį. Visų pirma, kaip jau supratot iš komentarų apie herojų, žaidimo veiksmo laikas šoktels gerokai į priekį. Antrasis Pasaulinis karas baigėsi jau prieš 20 metų, tačiau tėvynė tebekariauja… Šaltajame kare. Valdomas herojus išlieka tas pats, serijos gerbėjams pažįstamas kapitonas Strogovas, tebedirbantis ketvirtajame kontržvalgybos SMERŠ padalinyje. Nežinančius informuosiu, kad SMERŠ iš esmės ir yra rusiško išsireiškimo „Mirtis Šnipams“ trumpinys, ir tai yra realiai egzistavusi organizacija.
Naujas laikotarpis, nauja atmosfera, pasenęs veikėjas ir jį lydinti pora naujų bendražygių, o taip pat naujos lokacijos (JAV, Kuba ir Europa). Visom šiom naujovėm reikėjo naujo varikliuko ir žaidimas jį gavo. Tiesa, kiek teko matyti žaidimo demonstracijos metu, naujasis „Death to Spies“ variklis yra ne kažkas, bet temai puikiai tinka. Iš esmės, vienintelė žaidimo problema kurią būtų galima išryškinti, tai kiek nenatūrali veikėjų elgsena. Gali būti, kad iki išleidimo ji bus kažkiek nupoliruota, o jei ir ne, vaizdelis ekrane yra tikrai geresnis už vidutinį.

Deja demonstracijos metu nepamatėm nei naujų Strogovo bendražygių, nei skirtingų lokacijų. Kaip skelbia kūrėjai, trečioje dalyje, dalį misijų galėsim įveikti savo nuožiūra kaitaliodami veikėjus. Kol kas nesupratau kaip tai veiks, bet panašu, kad DTS kažkiek priartės prie „Commandos“ serijos. Kita vertus, visai gali būti, kad naujieji bendražygiai bus siejami su konkrečiomis misijomis, apie tai signalizuoja ir veikėjų vardai, — Viktoras Kovaliovas ir Olga Godunova–Lopes.

Nepaisant to, kad dalis išties įdomių ir naujų žaidimo savybių liko paslaptimi, to ką mums parodė, tikrai pakako, kad susidomėčiau. Aš nuo seno mėgstu lėtus šnipų žaidimus, tad žanrui įgaunant naujas formas klasikiniai sprendimai man ypač įdomūs. Apie tai užsiminiau ir „1C“ atstovams, o šie tik šyptelėjo ir pridūrė, kad tokiu atveju turėčiau rinktis PC versiją.

Čia pat buvo pademonstruoti ir kai kurie skirtumai tarp X360 ir PC žaidimo versijų. Stebėjau, kaip Strogovas blaškosi po kažkur JAV esančią policijos nuovadą, ieškodamas kurmio. Kažkas turi ypatingai vertingos žvalgybinės informacijos ir netrukus ketina ją atskleisti JAV saugumui. Žaidėjo užduotis rasti ir užkasti kurmį. Kaip ir dauguma tokio pobūdžio žaidimų „Death to Spies 3“ leis žaidėjui nuspręsti kokiais metodais jis nori veikti ir jam bus suteiktos plačios galimybės, išskyrus vieną. Įsiveržti per paradines duris tratinant ginklais ir tikėtis išgyventi neverta. Vis tik pataikaudami konsolių žaidėjams, kūrėjai nutarė peržiūrėti sudėtingumo lygių balansą, konsolinės versijos priešai bus silpnesni ir mažiau įtarūs. Misijų metu komisariate dirbantys policininkai visiškai nekreips dėmesio į tai, kad kažkoks svečias ne vaikšto o bėgioja ir panašiai.

Tos pačios taisyklės galios ir persirengimui svetimais rūbais. Tiesa ši detalė bus siejama su sudėtingumo lygiu. Kruvinus drabužius galima bus naudoti lyg niekur nieko žaidžiant „easy“, tačiau kylant sudėtingumo lygiui, reikalavimai pavogtai uniformai kils.

Visa kita, daugiau ar mažiau primena tradicinius šnipų žaidimus. Valdomi herojai turės tų laikų Hi–Tech reikalavimus atitinkančios įrangos, taip pat turės šnipo jausmą, leidžiantį iš akies suprasti kaip jaučiasi greta esantys žmonės. Realiai šnipo jausmas veiks tik kaip įspėjimo sistema, mat jis spalvomis žymės sutiktų žmonių nuotaiką. Žaliems veikėjams mes nė motais, geltoni galvos, kad mes įtartini, o raudoni greičiausiai patys prisiprašys problemų. Iš ginklų mes matėm tik pistoletą, peilį ir garotę. Vienoje vietoje demonstracijos vos nenutraukė netikėtai žaidėją užklupę policininkai, tad gavom sužinoti, jog pavojaus sistema žaidime nebus automatinė. Pamatę nusikaltimą, priešininkai turės spėti apie jį pranešti kolegoms, tad žaidėjai turės langą liudininkų neutralizavimui. Savaime aišku, kad žaidime bus ir spintų į kurias niekas, niekada nelenda, tad jose bus galima paslėpti visus tuos, kas trukdys dirbti.

Žaidėjas jau iš anksto žinojo demo lygį, tad puikiai jame orientavosi, bet mūsų paprašytas jis grįžo atgal ir pabandė atidaryti kelias iš gausybės žaidime esančių durų. Didžioji jų dalis atsidaro ir veda į nereikšmingas patalpas arba į alternatyvinius lygio įveikimo kelius. Kūrėjai užsiminė, kad PC versijoje bus galima žaisti be jokių patarimų ir grybauti po lygį tol kol rasi teisingą kelią, tačiau norintiems turėti suflerį bus numatytos ir pagalbinės opcijos. Rakinėjant atsitiktines duris už akies užkliuvo ir tam skirtas mini žaidimas. Kadangi pats neišbandžiau, negaliu pakomentuoti ar jį žaisti smagu, tačiau atrodo jis bene geriausiai lyginant su visais mano matytais analogais. Tikrai susidaro įspūdis, kad dirbi su visrakčiu, o ne atlikinėji kažkokius neaiškius, niekam nereikalingus veiksmus.

Tiksli „Death to Spies 3“ pasirodymo data kol kas neskelbiama. Kūrėjai teigia, kad X360 ir PC versijos turėtų pasirodyti pirmame 2011 ketvirtyje. Datą jau pasižymėjau kalendoriuje.

Games.lt dėkoja kompanijai NVIDIA už paramą ruošiantis kelionei, o taip pat WD ir Hama už paskolintą įrangą.