Tūkstančiai žaidėjų, elektroninio  sporto entuziastų, profesionalų ir juos palaikančių sirgalių, sugūžės į Kauną jau šį balandį. Tikimasi, kad šių metų renginys sutrauks rekordinį dalyvių skaičių, o legendinėje arenoje varžysis net tik lietuviai, bet ir svečiai iš užsienio šalių.

Balandžio 17-19 dienomis vyks kasmetinis žaidimų fanų renginys InfoShow LAN Party’15. Tai įspūdingo ir visą miestą į studentišką šėlionę įtraukiančio KTU Informatikos fakulteto festivalio InfoShow dalis. LAN Party savaitgaliai tapo viena tvariausių šio festivalio tradicijų, tačiau šiemet kompiuterinių žaidimų mėgėjai nebetelpa universiteto rėmuose ir keliasi į Kauno sporto halę. „Milžiniškas susidomėjimas žaidimų turnyrais ir elektroninio sporto kultūra verčia organizatorius ieškotis naujų erdvių. Prieš keturis metus renginyje sulaukėme 100 žmonių, o pernai dalyvių skaičius jau viršijo 600. Elektroninio sporto kultūra tampa vienu didžiausių fenomenų, o mes džiaugiamės galimybe organizuoti vieną reikšmingiausių įvykių Lietuvos e-sporto arenoje“ — sakė vienas iš LAN Party organizatorių Ridas Bušmanas.

Sportinius batelius pakeis optinės pelės

75–ąjį gimtadienį atšventusios Kauno Sporto Halės sienos regėjo daugybę sporto įvykių, tačiau tiek kompiuterinės įrangos joje dar nebuvo nė karto. Kiekvienas turnyro dalyvis atvyks nešinas asmeniniu kompiuteriu, o renginys virs savotiška IT paroda. Mechaninės klaviatūros, garsą slopinančios ausinės ir pagal paskutinį mokslo žodį sukurti pelės kilimėliai — įranga kuri virtualiose varžybose tiek pat svarbi, kiek patogi avalynė krepšinyje.

Planuojama, kad InfoShow LAN Party ’15 sumuš ne tik dalyvių, bet ir išdalintų prizų rekordą. Rudenį vykusio BETA LAN metu prizinis fondas viršijo 3000 eurų, tačiau kaip galima suprasti iš pavadinimo, tai tebuvo apšilimas prieš didžiausią metų renginį. Dėl InfoShow LAN Party prizų šiemet susikaus pajėgiausios League of Legends,  Dota 2 ir Counter Strike: Global Offensive ekipos. Individualias šakas pasirinkę žaidėjai galės kautis dėl StarCraft II ir Hearthstone čempionų titulų. Organizatoriai žada, kad greta didžiųjų turnyrų vyks ir mažesnės rungtys, pavyzdžiui konsolių gerbėjai galės išmėginti savo jėgas turnyro išvakarėse pasirodysiančiame Mortal Kombat X žaidime. Vienas žinomiausių Lietuvos žaidėjų Tomas „Karalius“ Špiliauskas įsitikinęs, kad pastebimai augantis susidomėjimas E-Sportu tėra įdomaus ir svaigaus kelio pradžia. „Lietuvoje žaidimų kultūra dar tik vejasi likusią Europą. Vokietijoje matome užpildomus futbolo stadionus ir parodų centrus, Lenkijoje vykstančių renginių metu, į arenas susirenka dešimtys tūkstančių žiūrovų, labai tikiuosi, kad vieną dieną tai pamatysime ir mūsų šalyje“.

Mėgėjų varžybos, pažintys ir kokybiškai praleistas laikas

Organizatoriai pabrėžia, kad InfoShow LAN Party nėra išskirtinai E-Sportui dedikuotas renginys. Renginyje reguliariai dalyvauja įvairiausių žaidimų gerbėjai. Tai bene vienintelė vieta Lietuvoje, kur senų gerų žaidimų gerbėjai gali be vargo rasti partnerių Quake kautynėms vietiniame tinkle, ar Heroes III sesijai prie vieno kompiuterio. Progos paspausti ranką savo kolegoms nepraleidžia ir Lietuvoje ypač populiarių Wargaming.net žaidimų gerbėjai, savo žaidimo pranašumą aktyviai įrodinėja Team Fortress II fanai. O kur dar galimybė išmėginti populiarius konsolinius žaidimus ir stalo žaidimų turnyrai.

Išskirtinis šių metų LAN Party bruožas — kontaktų mugė ir Lietuvoje sukurtų žaidimų paroda. Organizatoriai teigia, kad šiemet savanoriai skirs ypatingą dėmesį sirgaliams ir mėgėjams. Tik nesenai e-sportu susidomėję žiūrovai bus supažindinti su įvairių žaidimų taisyklėmis, o pavieniai žaidėjai gali tikėtis visokeriopos savanorių pagalbos rengiant mėgėjiškus blitz turnyrus. Čia pat įsikūrę žaidimų kūrėjai demonstruos ir leis išmėginti naujausius mūsų šalyje sukurtus žaidimus.

Švies ir Youtube žvaigždutės

Internetinės transliacijos — neatsiejama E-Sporto dalis ir populiarumo garantas, tad LAN Party ’15 organizatoriai sukvies ir Lietuvos interneto žvaigždutes. Šiemet Kauno Sporto Halėje laukiami visi E-Sporto komentatoriai, gyvų transliacijų autoriai ir internetinių laidų rengėjai. „Šiuo metu E-Sportas išgyvena ypatingą plėtros periodą, o ieškant šio fenomeno priežasčių dažniausiai nurodoma auganti interneto sparta. Mūsų nuomone tai teisingas apibūdinimas, bet ne visi suvokia kaip ji paveikė e-sportą. Taip. Spartus internetas leido žaidėjams grumtis iš namų, tad dabar kiekvienas norintis treniruotis, gali tai daryti kasdien, o jo partneriais taps pajėgūs varžovai iš viso pasaulio, bet vien to negana. Pagrindinis, bet kokio sporto sėkmės garantas — žiūrovai. Gyvos, kiaurą parą pasiekiamos varžybų transliacijos, profesionalus komentavimas ir galimybė sekti kiekvieną mėgiamo kiberatleto žingsnį — visą tai E-sporto fanams dovanojo spartus internetas ir šiuo atžvilgiu E-Sportas yra unikalus. Tikimės, kad šiemet mūsų renginyje savo transliacijas rengs žymiausi Lietuvos stream’eriai, nes ši šventė yra ir jų nuopelnas“ — teigia organizacinio komiteto narys ir Žaismo DNR bendraautorius Jonas Brazys.

Pranešimas spaudai