Praėjusį savaitgalį Kaunas ir vėl pulsavo kompiuterinių žaidimų ritmu. Šeštadienio vakarą, Kauno rotušėje įvyko antrieji Lietuvos žaidimų apdovanojimai, kuriuose buvo pagerbti geriausi lietuvių sukurti žaidimai bei pirmą kartą buvo skirtas apdovanojimas už nuopelnus Lietuvos žaidimų industrijai.

 

Valandą trūkusios apdovanojimų ceremonijos metu, buvo išaiškinti ir apdovanoti nugalėtojai šešiose kategorijose. Žaidimus rinkimams galėjo nominuoti, bet kas, o nugalėtojus rinko kompetentinga žaidimų industrijos atstovų ir IT žurnalistų komisija.

Renginio atidarymo metu, susirinkusius sveikino Kauno miesto administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šliažas. Savo sveikinimo kalboje ponas Šliažas pabrėžė, kad Kaunas džiaugiasi galimybe priimti talentingiausius kūrėjus ne tik teikiant apdovanojimus, bet ir steigiant studijas. „Kaunas istoriškai yra laikomas nacionalinės žaidimų industrijos lopšiu, tad čia netrūksta nei talentingų kūrėjų, nei jau dirbančių studijų. Vis tik esame tikri, kad Kaunas galėtų tapti tikru industrijos bastionu Lietuvoje, tačiau norint to pasiekti visi, pradedant mokyklomis ir universitetais, baigiant valdžios institucijomis ir pačiais kūrėjais, turi dirbti išvien“ — teigia „Sneaky Box“ studijos vadovas ir LŽKA valdybos pirmininkas Liudas Ubarevičius. Liudo nuomone, žaidimų industrija yra ypač svarbi Kauno miestui, nes ši šaka vienija tiksliuosius mokslus ir kūrybines industrijas, dvi sferas kuriuose ypač juntamas jaunų talentų nutekėjimas.

Prieš įteikiant apdovanojimus taip pat buvo prisimintas ir pernai, metų žaidimo titulą laimėjęs projektas „Cooking Fever“. Ceremonijos metu buvo pabrėžta, kad šiandien žaidimą žaidžia dešimtys milijonų žmonių visame pasaulyje, o žaidimą kūrusi studija pasirašė partnerystės sutartį sugarsiuoju  „FC Barcelona“ futbolo klubu. „Cooking Fever“ sėkmės istoriją nagrinėja prestižinė vakarų spauda, net ir Chloe Kardashian socialiniuose tinkluose dalijosi šio žaidimo akimirkomis. Kažin ar šių metų nugalėtojo laukia analogiška sėkmė?

2016–ųjų geriausieji

Geriausio garso kategorijoje buvo nominuoti net 3 Lietuvoje sukurti žaidimai, o komisijos simpatijas pelnė „Pepi Play“ studijoje sukurtas edukacinis žaidimas vaikams „Pepi Bath 2“. Geriausio meninio stiliaus ir geriausio žaidimo išmaniesiems nominacijose iš konkurentų išsiskyrė „CATOMIC“ žaidimas, kurio kūrėjai namo išsivežė net du apdovanojimus, o geriausiu „Game Jam“ maratono žaidimu pripažintas „Animal Exorcist“.

 

Šiemetiniai Lietuvos žaidimų apdovanojimai atnešė ir naują kategoriją. Pirmą kartą Lietuvoje buvo apdovanotas žaidimas asmeniniam kompiuteriui. Šiam apdovanojimui laimėti buvo nominuoti trys darbai – Arvydo Žemaičio sukurtas parduotuvės valdymo simuliatorius „Shoppe Keep“, vilniečių studijos „Tag of Joy“ darbas „Monster Buster: World Invasion“, bei „Charlie Oscar“ studijoje nušlifuotas ir į platųjį pasaulį išleistas strateginis žaidimas „Gremlins Inc“.

Steampunk‘o bruožų turintys Gremlinai taip pat laimėjo ir metų žaidimo titulą. „Charlie Oscar“ žaidimas buvo kuriamas ne tik Lietuvoje, į Vilnių ši bendrovė atsikraustė iš Švedijos. Išskirtine audiovizualine kokybe išsiskiriantis žaidimas jau sulaukė pirmųjų sėkmės ženklų. Lietuvoje gimusius gremlinus jau įsigijo daugiau nei 30 tūkstančių žaidėjų visame pasaulyje, o jo apžvalgas parengė milijonus sekėjų turinčios Youtube žvaigždės.

Renginio pabaigoje buvo pristatytas ir pirmasis apdovanojimas už nuopelnus Lietuvos žaidimų industrijai. Vienbalsiu komisijos narių sutarimu šio pirmojo tokio apdovanojimo labiausiai nusipelnė „Imagine Cup“ laureatas, vienas iš organizacijos „Nesnausk“ įkūrėjų ir tikras Lietuvos žaidimų industrijos pionierius Aras Pranckevičius.