Kompiuteriniai žaidimai, virtuali realybė, įtraukiantys fantastiniai filmai XXI-ajame amžiuje jau ne naujiena ir retą gali nustebinti. Tobulėjant technologijoms ir įrankiams, mokslinė fantastika virsta realybe. Tai ypač gali paliudyti žmonės, kurie prisideda prie fantastinių pasaulių kūrimo ir tie, kurie dirba aplinkoje primenančioje mokslinę fantastiką.

Šiemet su tokiais žmonėmis bus galima susitikti žaidimų kultūros parodoje „GameOn“, kuri vyks rugsėjo 16-17 d. Vilniaus „Litexpo“ parodų rūmuose. Renginyje KTU mokslininkai dalinsis patirtimi ir leis pasinerti į mokslinės fantastikos pasaulį, kuris yra arčiau nei atrodo.

NASA – kur mokslinė fantastika tampa realybe

JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso agentūra (NASA) yra viena iš tų vietų, kur mokslinė fantastika virsta realybe, o kaip tai įvyksta mato stažuotes organizacijoje atliekantys Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai.

„JAV organizacijoje dirbantys specialistai tikrai jaučiasi kitaip ir gyvena kitokioje aplinkoje nei įprastų profesijų atstovai“, – savo darbo patirtimi organizacijoje NASA dalinosi KTU absolventas Donatas Miklušis.

Absolvento teigimu, dažniausi pokalbiai darbo pertraukėlių metu vykdavo kosmoso tematika ir viskas atrodė taip paprasta ir kasdieniška.

„Dabar, prisiminus darbą organizacijoje NASA, viskas skamba, kaip fantastinių filmų epizodai. Dirbau biologinių tyrimų skyriuje, kuriame kolegos darė tyrimus su pelėmis, bandydami išsiaiškinti, kaip nulinė gravitacija paveikia kaulų audinį, kas taip pat skamba neįtikėtinai“, – apie tarptautinėje kosminėje stotyje (ISS) vykdomus tyrimus pasakojo D. Miklušis.

Pirmas kontaktas su ateiviais įvyksta kalbos pakalba

Dauguma, išgirdę žodžius „mokslinė fantastika“, tikriausiai įsivaizduoja kosmosą, fantastinius pasaulius, neįtikėtinai atrodančias vietas. Ši fantazija dažniausiai yra siejama su vaizdu, tačiau mokslininkai ir žaidimų kūrėjai bei patys žaidėjai pritaria, kad tai ne vien vaizdas. Už dalį žaidimo įspūdingumo yra atsakinga pati kalba, kurią naudoja fantastinio pasaulio personažai.

„Fantastiniame pasaulyje sutinkamos kalbos nemažai atskleidžia apie kalbos svarbą. Pirmojo kontakto su ateiviais metu, būtent kalba yra pirmasis būdas, kuriuo bandoma nustatyti, ar sutikti ateiviai išvis yra protingi, ir, jei taip, ar jų civilizacija labiau pažengusi“, – pasakojo KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) dėstytojas Vainius Volungevičius.

Dėstytojo teigimu, kalbos pagalba yra stengiamasi atspindėti kultūrą ir jos vartotojų charakterius, o unikali kalba kūrinyje sustiprina kalbos vartotojų kitoniškumo įspūdį.

Mokslinė fantastika ir žaidimai įdomu daugumai

„Daugeliui jaunuolių išmaniosios technologijos ir virtualus pasaulis yra didesnė realybė nei tikrasis pasaulis. Man, kaip kalbininkei, įdomu, kaip jaunimo kalbą paveikia žaidimų kalba“, – sakė KTU SHMMF docentė Ramunė Kasperavičienė.

Mokslinė fantastika, sutinkama filmuose ir žaidimuose, stebina savo idėjomis jau seniai. Ji tampa vis dažnesniu tyrinėjimų objektu. Galimybė išgirsti kitų žmonių patirtis ir atradimus leis kitaip pažiūrėti į įprastą mokslinės fantastikos koncepciją ir padės suprasti, kad neretai, kas vienam atrodo mokslinė fantastika – kitam yra įspūdinga realybė.

Kviečiame atvykti į KTU lektorių viešus pranešimus žaidimų kultūros renginyje „GameOn“, kurie vyks rugsėjo 16-17 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ (Laisvės pr. 5, Vilnius) konferencijų salėje (II aukštas). Renginio metu vyks ir KTU dirbtuvės (registracija http://bit.ly/2vp1oVd).

Komentuoti