Didžiausia klaida, kurią kada padariau su kortų žaidimais, tai „Magic: The Gathering“ starterio nusipirkimas dar tada, kai buvau tik mokyklinukas. Manęs CCG – kortų žaidimai, kur papildomos kortos yra atsitiktinai pakuojamos į pakelius (LCG, tuo tarpu, turi fiksuotus) – kažkaip niekad nepatraukė. Per daug abstrakcijos. Jau geriau nuspirkčiau kokį kartoninių žetonėlių stumdymo žaidimą apie Antrąjį pasaulinį karą, kurio daugumai žaidėjų yra per 40 metų. Bet „Gwent“ teko išbandyti.

„Gwent“ yra kortų žaidimas Raganiaus pasaulyje, kuriame matysime visokius „The Witcher“ serijos veikėjus. Jis yra gerokai kitoks nei „Magic: The Gatehring“, „Hearthstone“ ar milijonas kitų imitatorių. Kortos čia yra labai ribotas resursas. Kuo daugiau išleisi pirmame raunde, tuo mažiau turėsi antrame ir trečiame. Reikia žinoti, kada sustoti ir paskelbti, kad baigi raundą. Tau net nebūtina turėti jėgos taškų (taip žaidime skaičiuojama kas laimi) persvaros, tau užtenka pajusti išsekinus priešininką. Tuo tarpu ir pačios kortos neveikia taip, kaip kituose žaidimuose, išskyrus tas, kurios turi specialą atakos galią – jos nepuola kitų kortų. Jos tiesiog… yra tavo lauke ir duoda tau daugiau galios taškų. Laukas suskirstytas į tris linijas (karių, šaulių ir artilerijos) ir ne visos kortos tinka į visus laukelius, bet dažna sustiprina greta esančias. Be to, kaladės, suskirstytos į penkias temas, turi labai stiprius savo žaidimo stilius, tad dar ir prie to prirprasti reikia.

Na, o, bet, tačiau, kad ir kaip gražiai „Gwent“ atrodytų, tai vis tiek lieka CCG žaidimu. Negana to, kad reikia stumdyti kortas, jis dar turi ir prasčiausią tinklo žaidimų savybę: daugelio žaidėjų žaidimai neturi siužeto, kuris judėtų į priekį. Tu tiesiog kapoji oponentą po oponento, ir visa tai eina tik į tavo valandų, praleistų prie žaidimo, skaitliuką.

Ir tada „CD Projekt RED“ tik TAUKŠT ir paskelbia, kad „Gwent“ turės ir vieno žaidėjo kampaniją. Kampanija kortų žaidime? Ar žaidimų rinka tam pasiruošusi? Net 4X žaidimams sunkiai sekasi ką nors panašaus padaryti, o čia kortų žaidimas! Kur ritasi pasaulis? Tuoj katės su šunimis pradės draugauti ir kiaulės skraidyti! Svieto pabaiga! Atgailaukit, geimeriai!

O tatai atgailaudami permanykit – „Gwent“ kampanijos „Throbreaker“ veiksmas vyks dar prieš „The Witcher“ serijos žaidimus ir pasakos apie vienos karalienės kovą dėl jos karalystės. Taip jau yra su tais sostais – visi bando juos užgrobti. Matyt todėl, kad viduramžiais (ir fentazi viduramžiais) nebuvo labai daug patogių kėdžių.

Taigi, kampanijoje teks keliauti per žemėlapį ir kartais susikauti mūšiuose. Kelionės žemėlapyje bus svarbios, nes tik taip (ir spręsdamas specialias užduotis) galėsi atrakinti 20 specialių kortų. Tad tokia kampanijos duoklė daugelio žaidėjų režimui, o bendras naujų kortų kiekis yra 58.

Šalia kovų ir tyrinėjimo kampanijoje bus ir interaktyvūs dialogai. Ir ne šiaip dialogai, o pilnai įgarsinti dialogai! Savo forma jie labai primena JRPGs. Tavo pieštiniai veikėjai stovi vienoje ekrano pusėje, kiti pašnekovai kitoje, o ekrane tuo metu matosi tik paskutinis kalbėtas tekstas. Kaip ir JRPG, tie dialogai vystosi kiek per lėtai.

„Thronebreaker“ greičiausiai nebus paskutine kampanija „Gwent“ žaidime, ir tai leis kūrėjams pakankamai pigiai plėtoti ar tyrinėti knygų pasaulį, neužsiimant tikro AAA žaidimo finansavimu. Tai taip pat būtų gera praktika žaidėjams, nenorintiems visą laiką daužyti galvos į paprastus kompiuterinius oponentus. Ir, pagaliau, žaidime bus pasakojimas.