„Total War“ serija, vienaip ar kitaip, gyvuoja nuo labai senų laikų, nors pradedant su „Empire“ ji patyrė nemažai pokyčių tiek kampanijos, tiek mūšių žaisme. Ir, aišku, šiais laikais neįmanoma, kad iš serijos nebus išsukta krūvos kitų produktų. „Total War: Arena“ yra vienas įdomesnių tokių lyrinių nuokrypių.

Veiksmo laikas ir vieta: antika. Čia mūšiuose susiremia romėnai, graikai ir barbarai… ir tiek va tos istorijos „Total War: Arena“ žaidime. Jokios kampanijos, vien tik daugelio žaidėjų mūšiai. Ir ne bet kokie, o kooperatyviniai mūšiai, kuriuose kiekvienas žaidėjas valdo po tris dalinius, tad skalė šiame žaidime yra daug mažesnė, nei bet kurioje kitoje serijos dalyje.

Nuo rugsėjo pirmosios sukasi žaidimo uždara beta. Dabar joje gali pjautis trys jau minėtos frakcijos, kartu sudėjus turinčios 10 istorijos įkvėptų karvedžių – nuo Leonido iki Boadikėjos. Kiekviena frakcija turi tam tikrą specifiką, pavyzdžiui, romėnai gali atsivežti artilerijos. Nesenai buvo pristatytas ir naujas dalinių tipas: karo šunys! Esu tikras, kad tai patiks tam tikriems „Dragon Age: Origins“ žaidėjams.

Naujoji beta pridėjo daug patobulintų dalykų. Kūrėjai pasistengė, kad vartotojo sąsają ir žemėlapius būtų lengviau suprasti intuityviai – pasikeitė net krūmų tankumas, kad lengviau suvoktum kur yra priedangos. Kūrėjai taip yra nusitaikę į naujus, geresnius apmokymus, daugiau Steam pasiekimų ir socialinės kustomizacijos (išradau žodį!). Kažkada gal prisigyvensine ir iki kosmetinių pagražinimų daliniams.

Kūrėjai nemiega, ir tobulina patį žaismą. Mūšio lauke tai pasireiškia tuo, kad dabar gali valdyti kur judės besitraukiantys daliniai. O labiau meta atžvilgiu, dabar žemo lygio žaidėjai neturi pasitarimo prieš mūšį stadijos. Jau pažengę žaidėjai savo mačuose gali tartis ir piešti ant žemėlapio – šie planai matysis ir ant mūšio lauko. Tai padės strategijos koordinacijai kai jau stumdysi kareivėlius – atrakintus ir patobulinintus po ilgų mūšių – ir stengsiesi užimti žemėlapio taškus. Kūrėjai taikosi, kad vienas mūšis truktų 15 minučių – dabar jie vidutiniškai trunka po 9. Och tie nekantrūs žaidėjai!

Tiesa, po beta, kaip ir po alpha, bus visokio uždirbto gėrio wipe’ai, kad ankstyvo testavimo grandai neuždaužytų vargšų naujų žaidėjų.

Tad tiek naujienu iš „Total War: Arena“ pasaulio. Atrodo, tai bus nebloga įžanga žmonėms, niekad nebandžiusiems serijos žaidimų. Niekad nesusidūrusiems su tokiu žanru, kampanijos žemėlapio ir taktinių mūšių valdymo gali būti per daug. O kai „Total War: Arena“ vienu metu į mirtį gali siųsti tik tris romėnų kohortas, tai laiko mokytis turi daug daugiau!