2012 gegužės 21, pirmadienis.   Games.lt naršo: 28   Registruotų vartotojų: 106315
              
El. paštas
Slaptažodis 
Prisimink  
  
2007 liepos 23 d.
Naujienos
Stalo žaidimai: Katano salos naujakuriai
2007-07-23, parašė Patarejas, aplankė 14280

Katano salos naujakuriai - kaip ir nemažai kitų itin populiarių stalo žaidimų, buvo sukurtas Vokietijoje 1995 metais. Žaidimo kūrėjas Klausas Teuberis tuomet dar buvo dantų technikas, o stalo žaidimų kūrimu užsiiminėjo tik laisvalaikiu. Tačiau neįtikėtina "Naujakurių" sėkmė galiausiai privertė Klausą atsisakyti, rodosi gan finansiškai patrauklios mediko profesijos ir visa galva pasinerti į stalo žaidimų dizainą.

"Neįtikėtina sėkmė" paversta skaičiais - 11 milijonų parduotų žaidimų, daugybė metų stalo žaidimo apdovanojimų daugėlyje pasaulio valstybių, žaidimas lokalizuotas 25 šalyse. Populiarumo paskatinti išleisti du žaidimo praplėtimai (trečiasis pasirodys šiemet). "Naujakuriai" buvo pirmas europietiškas žaidimas, susilaukęs tarpžemyninio pripažinimo. Kompiuterinė žaidimo versija šiemet pasirodė ir XBOX Live servise.

Tad kokia gi ta "Katano salos naujakurių" sėkmės formulė?

Visų pirma tai TIKRAS šeimos žaidimas - t.y. čia nėra žaidėjus eliminuojančios žaidimo mechanikos kaip tarkime Monopolyje. Tad jei sėdote prie stalo keturiese, tai ir pakilsite keturiese, tik vienas iš jūsų bus nugalėtojas, o kiti ne. Sėkmė žaidime nurodo jūsų surinkti taškai. Pirmasis žaidėjas surinkęs šią taškų sumą (11, 13, 15 ar pagal susitatrimą) laimi žaidimą.

Žaidėjai yra kolonizatoriai, atvykę į negyvenamą salą. Išgaudami resursus, statydami gyvenvietes bei miestus, tiesdami kelius jie renka taškus ir siekia galutinės pergales.

Žaidimo lenta

Realiai tai nėra lenta. Žaidimo plotas - o tiksliau neapgyvendintos salos žemėlapis sudėliojamas iš šešiakampių kortelių, atitinkančių tam tikrus žemės tipus. Atitinkamas žemės ploto tipas suteikia atitinkamus resursus. Mišką vaizduojantis šešiakampis suteikia medį, pievą - avis, kalnus - rūdą, laukus - javus, lygumą - plytas. Taip pat yra dykumos kortelė, kuri nesuteikia jokių resursų ir joje gyvena plėšikas, bet apie jį pakalbėsiu vėliau.



Taigi, iš šešiakampių kortelių sudėliojamas žaidimo plotas - pagal scenarijų ar atsitiktine tvarka. Po to ant kiekvienos kortelės (išskyrus dykumos) uždedamas skaičiaus žetonėlis, rodantis galimą dviejų kauliukų metimo akių sumą (intervale nuo 2 iki 12). Prieš pradedant žaidimą plėšikas pasodinamas dykumoje.

Žaidimo komplekte yra dviejų tipų kortelės - resursų ir tobulėjimo. Resursų kortelės atitinka resursus (natūraliai), o tobulėjimo kortelės, žaidimo procese įsigyjamos už resursų korteles, suteikia papildomų pergalės taškų, tam tikrų lengvinačių technologijų, ar apsaugą nuo plėšiko (riterio kortelė).

Sekantis puslapis»  Žaidimo procesas...
[Viso balsavo:2, Reitingas: 2]



Komentarai: 1-21   
Artojas, parašė 2007-07-23 12:24
Reitingas:0
Artojas
Viskas tikra tiesa tik minusai nepaminėti  šypsosi. Mano galva žaidime vis tik šiek tiek per stipriai veikia „sėkmės“ faktorius. Kitas mano nuomone ne mažesnis minusas, kad žaidimo baigtis daugiau ar mažiau tampa aiški pačiame įsibėgėjimo procese. Nesvarbu, kad po pirmu 5 ėjimų niekas neiškris. Žaidėjai liks sėdėti tačiau su rudimentiniu statusu, paaiškėjus stipriems lyderiams (kuriu retai buna daugiau nei 2) kažkokio stebuklingo virsmo žaidime neverta tikėtis.

Neesu bandęs žaidimo su papildymu, tačiau žinovai sako, kad Jūrų Keliautojai mažai keičia žaidimo eigą o tuo tarpu Miestai ir Riteriai aukštyn kojom apverčia mechanika ir panaikina mano minėtą trūkumą dėl pačios žaidimo eigos. Kaip minėjau asmeniškai papildymų nebandžiau tad šios pastraipos imti už gryną pinigą nerekomenduoju  šypsosi.
Cituoti
eXcluziver, parašė 2007-07-23 12:38
Reitingas:0
eXcluziver
gal reiks isbandyti
Cituoti
Pjovejas, parašė 2007-07-23 12:59
Reitingas:0
Pjovejas
Artojas rašė:
Kitas mano nuomone ne mažesnis minusas, kad žaidimo baigtis daugiau ar mažiau tampa aiški pačiame įsibėgėjimo procese. Nesvarbu, kad po pirmu 5 ėjimų niekas neiškris. Žaidėjai liks sėdėti tačiau su rudimentiniu statusu, paaiškėjus stipriems lyderiams (kuriu retai buna daugiau nei 2) kažkokio stebuklingo virsmo žaidime neverta tikėtis.


Na, nesutikčiau. Mano asmeninėje patirtyje, startas labai priklauso nuo to, kaip žaidėjai sugeba pasirinkti savo pradines vietas ant "lentos". Jei žaidėjų +/- patirtis panaši, tai nėra taip paprasta. Reikia tik teisingai ir pastoviai pirkti išsivystymus/riterius  šypsosi
Cituoti
Patarejas, parašė 2007-07-23 13:16
Reitingas:0
Patarejas
Man labiausiai patinka naujakuriai su jūrų praplėtimu. Miestai ir riteriai, nors ir priartina žaidimą prie pradinės žaidimo kūrėjo koncepcijos, yra ganėtinai sudėtingas žaidimas ir naujokai susivokia tik po keletos partijų, o viską įkerta tik po dar daugiau žaidimo valandų.

Sutinku, kad pagrindiniame žaidime sėkmės faktorius nemažas, tačiau organizuojami turnyrai parodo, kad ir tokiame žaidime siekiant pergalės ne ką mažesnis profesionalumo faktorius.
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 14:06
Reitingas:0
Artojas
Pjovejas rašė:
Na, nesutikčiau. Mano asmeninėje patirtyje, startas labai priklauso nuo to, kaip žaidėjai sugeba pasirinkti savo pradines vietas ant "lentos". Jei žaidėjų +/- patirtis panaši, tai nėra taip paprasta. Reikia tik teisingai ir pastoviai pirkti išsivystymus/riterius  šypsosi


Tuo didesnis minusas  šypsosi. Tikimybė, kad šeimoje rasis 4 profesionalai menka, vadinasi žaidimo baigtis mažne visada bus vienoda. Aš jau nekalbu apie tai, kad du naujokai ateina į svečius pas du profus  šypsosi. Butent todel man kaip šeimyninis žaidimas easy laisvalaikiui labiau imponuoja Carcassone.
Cituoti
karlotikas, parašė 2007-07-23 14:24
Reitingas:0
karlotikas
man atrodo kad kolkas geriuasias stalo zaidimas (bent man) tai monoploy  šypsosi gal dar kris kross . šypsosi
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 14:27
Reitingas:0
Artojas
karlotikas rašė:
man atrodo kad kolkas geriuasias stalo zaidimas (bent man) tai monoploy  šypsosi gal dar kris kross . šypsosi


Kris Kros tai kryžiažodžių žaidimas  šypsosi. Stalo žaidimu jo nevadinčiau, bet išties labai geras. O Monopoly tai absoliutiškai pagrystas sėkmės faktorium. Sužaidus jį keletą sykių aiški pergalės formulė ir visus kitus kartus jau laimi tas kam pasiseka. Žodžiu mano nuomone jam dar labai toli iki Catan, Carcassone ar kitų pamažų pasiekiančių Lietuvos padangę žaidimų.
Cituoti
Azathoth, parašė 2007-07-23 14:28
Reitingas:0
Azathoth
asmenishkai man tiek Carcassone tiek Settleriai patinka vienodai, nes jie skirtingi. nors carcassone gali mazhiau sukti galva ir zhaisti labiau atsipalaidaves. Settleriuose turputi erzina tas atsitiktinumo faktorius, nes jis ten tikrai labai svarbus ir net sedint prie geru langeliu kauliukai gali visishkai nekristi. tuo tarpu carcassone tai suvesta iki minimumo.
Cituoti
Pjovejas, parašė 2007-07-23 15:08
Reitingas:0
Pjovejas
Artojas rašė:
Tikimybė, kad šeimoje rasis 4 profesionalai menka, vadinasi žaidimo baigtis mažne visada bus vienoda. Aš jau nekalbu apie tai, kad du naujokai ateina į svečius pas du profus  šypsosi.


Tai, kad šita bėda yra bendra visiems bent kiek sudėtingesniems ir daugiau manipuliacijų/gudrybių reikalaujantiems žaidimams.  šypsosi Apskritai šeimai, pvz., įsivaizduoju nelabai tinka visi kariniai žaidimai. Po jų visada bent jau trumpam lieka nuosėdos ("o jis tai mane užpuolė" ir pan.  šypsosi)
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 15:12
Reitingas:0
Artojas
Pjovejas rašė:
Artojas rašė:
Tikimybė, kad šeimoje rasis 4 profesionalai menka, vadinasi žaidimo baigtis mažne visada bus vienoda. Aš jau nekalbu apie tai, kad du naujokai ateina į svečius pas du profus  šypsosi.


Tai, kad šita bėda yra bendra visiems bent kiek sudėtingesniems ir daugiau manipuliacijų/gudrybių reikalaujantiems žaidimams.  šypsosi Apskritai šeimai, pvz., įsivaizduoju nelabai tinka visi kariniai žaidimai. Po jų visada bent jau trumpam lieka nuosėdos ("o jis tai mane užpuolė" ir pan.  šypsosi)


Todėl aš šeimai ir rekomenduočiau Puerto Rico ar Arkadia. Ten žaidimo esmė tame, kad jei tu sau darai geriau tai padarai taip kad kitiem nuo to tik dar geriau. Jei kažkam bandai kenkt, neišvengiamai visų pirma pasikenki sau  šypsosi. Nėra kaip ir nėra dėl ko bartis nes kiekvienas tavo ėjimas automatiškai apibrėžia kaip pasielgs kitas žaidėjas ir negali pykt, nes pvz keldamas šilko kaina Arkadijoj ar Paskelbdamas derliaus ėjimo šventę Puerto Riko puikiai žinai, kad pasipelnysi, tačiau sekantis visada pasipelnys labiau  šypsosi.
Cituoti
Simakas, parašė 2007-07-23 15:15
Reitingas:0
Simakas
Na kad Naujakuriuose yra sėkmės faktorius - sutinku, bet, kad nuo pradzios aiškūs lyderiai.... ne kart buvo, kad rodos prastas startines vietas užsiėmę žaidėjai, sėkmingai pakritus kauliukais išsiplėsdavo ir laimėdavo.

O kurie toliau Monopolio nemato ... linkiu praplėsti akirati ir atrasti kitus žymiai įdomesnius žaidimus.
Cituoti
Simakas, parašė 2007-07-23 15:17
Reitingas:0
Simakas
Šeimai pasiūlyčiau Ticket to ride, smagus žaidimukas. Arba pasišaudyti su Bang!
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 15:34
Reitingas:0
Artojas
Simakas rašė:
Na kad Naujakuriuose yra sėkmės faktorius - sutinku, bet, kad nuo pradzios aiškūs lyderiai.... ne kart buvo, kad rodos prastas startines vietas užsiėmę žaidėjai, sėkmingai pakritus kauliukais išsiplėsdavo ir laimėdavo.

O kurie toliau Monopolio nemato ... linkiu praplėsti akirati ir atrasti kitus žymiai įdomesnius žaidimus.


Ne nuo pat pradžios o po riebių 5 ėjimų  šypsosi. Tada jau gali kauliukai riedėt kaip nori. Du atitrūkę žaidėjai paprastai sugeba save aprūpinti žaliava manipuliuodami tuo ką sukaupė pradžioje. Bent jau kiek man teko žaist visad būdavo taip.
Cituoti
Pjovejas, parašė 2007-07-23 15:48
Reitingas:0
Pjovejas
Mūsų kompanijose tai dažniausiai gaudavosi, kad vienas laiko javų, kitas rūdos, o trečias avių monopolį. Molis kaip kada. Medžio visi turi pilnus sandėlius ir jo niekam nebereikia, o plėšikas varinėjamas po visą lentą blokuojant kitų dviejų žaidėjų pelningiausius laukelius ir bandant prisiplėšt trūkstamas žaliavas  šypsosi. Keliukai dažnai po pirmų dviejų-trijų namukų pradedami tiesti tik tam, kad atkirsti oponentus nuo geresnių vietų. Tik fantazijos reikia? Kvailiausia būna, jei atsitiktinai bedėliojant lentą dykuma papuola prie uosto - nuplaukia strateginės vietos.
Cituoti
Wicked_akuba, parašė 2007-07-23 15:48
Reitingas:0
Wicked_akuba
Lošiau D6 labai panašų, tik vokiškas buvo. Visa žaidimo ėsmė ta pati  šypsosi
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 16:11
Reitingas:0
Artojas
Pjovejas rašė:
Mūsų kompanijose tai dažniausiai gaudavosi, kad vienas laiko javų, kitas rūdos, o trečias avių monopolį. Molis kaip kada. Medžio visi turi pilnus sandėlius ir jo niekam nebereikia, o plėšikas varinėjamas po visą lentą blokuojant kitų dviejų žaidėjų pelningiausius laukelius ir bandant prisiplėšt trūkstamas žaliavas  šypsosi. Keliukai dažnai po pirmų dviejų-trijų namukų pradedami tiesti tik tam, kad atkirsti oponentus nuo geresnių vietų. Tik fantazijos reikia? Kvailiausia būna, jei atsitiktinai bedėliojant lentą dykuma papuola prie uosto - nuplaukia strateginės vietos.


Aš va jų saite pažiūrėjau galima savo kortelių porą pasidaryt  šypsosi. Pasikabinau ant idėjos suteikt katanui antrą šansą  šypsosi
Cituoti
irmiz, parašė 2007-07-23 16:18
Reitingas:0
irmiz
Standartinio įdomumas su laiku blėsta žaidžiant tiems patiems asmenims, netgi atsitiktinėmis lentomis.
tačiau įjungus fantaziją ir turint abu praplėtimus galim pasidarti "fog of war" ir pradėti tuščioje lentoje  šypsosi
va čia tai visiška priklausomybė nuo sėkmės ir linksmas vakaras šeimoje garantuotas

Dar viena proga pas Artoją į svečius atvažiuot... žiūrėk, imsiu ir prisiruošiu vieną kartą
Cituoti
Artojas, parašė 2007-07-23 17:07
Reitingas:0
Artojas
Man rodos, kad NSO vizitas labiau tikėtinas  šypsosi.
Cituoti
Simakas, parašė 2007-07-24 09:34
Reitingas:0
Simakas
Wicked_akuba rašė:
Lošiau D6 labai panašų, tik vokiškas buvo. Visa žaidimo ėsmė ta pati  šypsosi


Taigis jei yra visomis kalbomis išleisti. Tame tarpe ir vokiškai.
Cituoti
Pjovejas, parašė 2007-07-24 10:20
Reitingas:0
Pjovejas
Aha, pagavau, man rodos nuotrauka tai nerealios partijos  šypsosi Atkreipkite dėmesį kiek taškų turi žalias žaidėjas: vien iš namukų 10 + už keliuką (jei teisingai išskaičiuoju susideda iš 13 komponentų). Kaip ir overpower  šypsosi
Cituoti
enga, parašė 2008-01-15 10:36
Reitingas:0
enga
O kur jus perkat siuos zaidimus?gana brangu akropolio parduotuvese kiek maciau...
Cituoti
Komentarai: 1-21   
Tik registruoti vartotojai gali komentuoti. Prisijunkite!
Naujienos pagal datą: