Išvydęs pirmuosius oficialius žaidimo kadrus, kaip mat prisiminiau kadaise per Tv rodytas fantasmagoriškojo Tvin Pykso Miestelio serijas. Nedidukas, kalnų masyvo viduje išsidėstęs, rekreaciniams tikslams skirtas miesteliūkštis, savo kasdienine tuštybe dangstantis mistiškas ir kraupias paslaptis. Būtent tokiame miestelyje ir rutuliosis žaidimo veiksmas. O mūsų herojaus vardas ir pavardė, kaip jau tikriausiai supratote patys, skamba lygiai taip pat, kaip ir pačio žaidimo pavadinimas – Alan Wake. Iki tragiškos žmonos mirties, Alanas buvo klestintis siaubo bestselerių autorius, įkvėpimo kūrybai besisemiantis iš savo paties naktinių košmarų. Tačiau likimui atėmus vienintelę tikrą meilę bei mūzą, vyras nusprendžia pakeisti savo gyvenimą ir pradėti viską iš naujo – jis persikelia gyventi į minėtąjį miestelį, Vašingtono valstijoje. Dėl kankinačios nemigos atsigulęs į ligoninę, rašytojas susiduria su į buvusią žmoną nepaprastai panašia slauge. Kas tai? Sutapimas? Likimo atsiūstas ženklas? O gal tiesiog iliuzija? Deja, bet į šiuos ir kitus klausimus Alanas atsakyti nebegali, kadangi atgavęs košmarų draugiją, prarado sveiką nuovoką ir ėmė painioti realybę su naktinių klejonių pasauliu. O kaip sakoma: „nelaimės po vieną nevaikšto“ – sapnai pradeda pildytis, o tamsos pasaulio dvasios minti Alanui ant kulnų. Vienintelis išsigelbėjimas – šviesa…

Ne vienas geimingo pasaulio grandas pavadino Alan Wake įdomiausiu E3 parodos žaidimu. Visų pirma – dėl grafikos. Jau iš pirmųjų demonstracinių filmukų matyti, kad mūsų laukia išties ispūdingas darbas. Kol kas neaišku, tačiau regis, jog Remedy (taip taip – ta pati studija, paleidusi į pasaulį Maksą Peina) sukūrė galingą grafinį varikliuką, gebantį apdoroti itin aukštos kokybės aplinkas realiuoju laiku. Kai kurie naujausieji hitai gal ir išspaudžia daugiau pikselių, tačiau Alan Wake demonstruoja beveik fotorealistinius vaizdus ir nuostabias, Havoc fizikos variklio įgalintas, veiksmo scenas. Tačiau bene pats įspūdingiausias aspektas, liečiantis kosmetinę žaidimo pusę yra dienos ir nakties kaita. Apima jausmas, tarsi žiūrėtum filmą ar stebėtum vaizdą per gerai išblizgintą langą. Šešėlių, apšvietimo, rūko, nuo vėjo linguojančios žolės bei medžių efektai išties stulbina. Kita vertus – žaidimo grafika būti žemo lygio tiesiog negali, kadangi jis bus adaptuotas ne tik PC, bet ir naujosios kartos konsolėms.

Kalbant apie patį žaidimo veiksmą, kol kas sunku pasakyti ką nors konkretaus. Kūrėjai beveik visą informaciją laiko po sparneliu ir tepažeria saujelę dailių screenshot’ų. Tačiau sprendžiant, vėlgi, iš filmuko, galima suprasti, kad Alaną valdysime iš trečio asmens perspektyvos ir galėsime savo nuožiūra tyrinėti miestelį, bei jo apylinkes.

Vardan to, kad susidarytume šiokią tokią nuomonę apie žaidimo atmosferą, Remedy pateikė keletą įkvėpimo šaltinių, tai: minėtasis Tvin Pykso Miestelis, Stiveno Kingo siaubo romanai, bei Silent Hill frančizė. Žaidimo išleidimo data, bei platintojas kol kas neskelbiami.

Kol kas dar sunku pasakyti ar Alan Wake bus kažkas nepaprasto ir įsimintino ar patirs didžiulį fiasko, nesugebėjęs pateisinti lūkesčių tų, kurie matė demonstracinius filmukus parodoje ir susikūrė atitinkamą žaidimo vaizdą. Man asmeniškai jis asocijuojasi su daugybe dalykų (negaišinsiu jūsų laiko ir susilaikysiu nuo sentimentų) ir kelia nesuvokiamą nostalgiją bei palankumą. Kagi – laikas parodys, o kol kas – sekite spaudą ;).